مدیران کانال تلگرامی «بیرون کردن افغانی‌ها» در یزد دستگیر شدند

زیتون– پلیس فضای مجازی ادمین‌های یک گروه تلگرامی که تلاش می‌کردند یک تظاهرات در شهر یزد در مخالفت با زندگی افغانستانی‌ها در شهر برگزار کنند را دستگیر کرد.
طی هفته گذشته یک کانال تلگرامی تلاش برای دعوت مردم به یک راهپیمایی اعتراضی از مقابل فرمانداری یزد برای «بیرون کردن افغانی‌ها» از شهرشان را آغاز کرده بود.
طبق فراخوان مدیران این کانال تلگرامی٬ حامیان این راهپیمایی قصد داشتند پنجشنبه ۲۹ تیرماه از ساعت پنج مقابل فرمانداری تجمع و بعد از آن در شهر راهپیمایی کنند. مدیران این کانال تلگرامی مدعی شده بودند که نیروی انتظامی مجوز این تجمع و راهپیمایی را صادر کرده و از آن حمایت می کنند.
بیش از سی سال است که برخی از افغانستانی‌ها برای فرار از جنگ‌های پی‌درپی و تبعات آن به ایران پناه آورده‌اند.
اما به رغم سالها زندگی در ایران نه از حقوق پناهندگی برخوردارند و نه مهاجرت. افغانستانی‌هایی که به ایران آمدند اغلب ناچار به کار در سخت‌ترین و زیانبارترین بخش‌های اقتصاد ایران شدند٬ با این حال همواره با خطر دستگیری و عودت به افغانستان یا پایمال شدن حق و حقوقشان به دلیل اشتغال در کار سیاه مواجه هستند.
سیاست‌های ضد مهاجرتی و غیر مهاجر پذیری ایران در خصوص افغانستانی‌هایی که اغلب به دلیل زبان٬ دین و مذهب مشترک به ایران آمده بودند٬ باعث شد که در برخی استان‌ها مانند مازندران زندگی افغانستانی‌ها ممنوع باشد. البته یزد تا کنون جز این استانها نیست.
ساعتی پیش اما اطلاعیه پلیس فتا روی این کانال تلگرامی قرار گرفت. بر اساس این اطلاعیه مدیران این گروه توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد شناسایی و دستگیر شده اند. اتهام مدیران این کانال «تشویش اذهان عمومی و تحریک افراد به درگیری و تجمع» است.
پلیس فتای یزد همچنین تهدید کرده است که «سایر اعضایی که در این راستا و در جهت تحریک مردم و انتشار اخبار کذب تجمع٬ همکاری داشتند نیز شناسایی گردیده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »