توقیف یک شناور صیادی عربستان سعودی در آب‌های ایران

زیتون– یک منبع آگاه به خبرگزاری فارس خبر داد که یک «شناور صیادی عربستان سعودی» که «وارد آب‌های ایران شده بود»، توسط نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران در استان بوشهر توقیف شده است. این منبع آگاه اعلام کرده که شناور صیادی عربستان سعودی از بندر «دارین» در عربستان سعودی وارد آب‌های ایران شده بود.
به نوشته فارس شناور عربستان سعودی در آبهای استان بوشهر توقیف شده و چهار سرنشین آن دستگیر شده‌اند که «تحقیقات از آنها ادامه دارد.»
توقیف این شناور صیادی سه هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی روز ۲۶ خرداد به سه قایق ماهیگیری ایرانی تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک صیاد کشته شده و نیروهای عربستان سعودی سه صیاد دیگر را دستگیرکرده‌اند. وزارت امنیت عربستان بازداشت‌شدگان را عضو سپاه پاسداران نامید و عنوان کرد که آنها سوار بر یک قایق حامل سلاح به سکوهای نفتی مرجان این کشور در خلیج فارس نزدیک شده بودند. مقامات جمهوری اسلامی اما این اتهام را رد کرده اند.
حسین نقوی حسینی، سخنگوی این کمیسیون، با متهم کردن عربستان سعودی به بازداشت ایرانیان در آن کشور هشدار داده بود که «ایران برای مقابله به مثل با سعودی‌ها می‌تواند ده‌ها شهروند عربستان را بازداشت کند».
عربستان سعودی روز پنج شنبه هشتم تیر ماه پنج صیاد بوشهری و گناوه‌ای را که سال گذشته توسط گارد دریایی این کشور بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »