به جرم توهین به مقامات در مجلس سوم

هدایت‌الله آقایی به زندان رفت

زیتون– هدایت الله آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، برای اجرای حکم شش ماه حبس خود راهی زندان اوین شد.
او به دلیل امضای نامه‌ای در دوران نمایندگی مجلس سوم با اتهام «توهین به مقامات» به شش ماه زندان محکوم شده بود؛ این حکم از شنبه این هفته اجرا شد.
او که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به پنج سال حبس (دو و نیم سال تعزیری و دو سال نیم تعلیقی) محکوم شده بود، پس از طی دوران محکومت خود از زندان آزاد شده بود. اما در آن زمان به پرونده مفتوح در مورد توهین به نمایندگان رسیدگی نشده بود.
به این پرونده در تیرماه ۹۵ در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی رسیدگی و این عضو حزب کارگزاران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از اعتراض هدایت‌الله آقایی دادگاه تجدیدنظر نهایتا حکم دو سال حبس را به شش ماه حبس تعزیزی لازم الاجرا تقلیل داد.
آقایی پیشتر در رابطه با این پرونده توضیح داده بود: «سندی که با آن می گویند من به مسئولان نظام توهین کردم مربوط به ۲۵ سال گذشته یعنی سال ۷۰ زمانی که بنده در مجلس سوم نماینده بودم ، می‌شود. درآن سال جمعی از نمایندگان نامه ای نوشتیم و به رد صلاحیت هایی که توسط شورای نگهبان صورت گرفته بود اعتراض کردیم و خواستیم رسیدگی شود اما نمی دانم چرا از بین نمایندگان امضا کننده به من اتهام توهین وارد و مرا محکوم کردند. در عین حال این نامه بر اساس ایفای وظایف نمایندگی ما بوده و اصلا نکته توهین آمیزی در آن نبوده است. نمی‌شود که امروز نماینده‌ای برای ایفای وظیفه نمایندگی خود کاری کند و بعد از ۲۵ سال با او برخورد شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

به جرم توهین به مقامات در مجلس سوم

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »