متهمان توهین به رییس جمهوری احضار شده‌اند

زیتون– محسن همدانی٬ معاون امنیتی استاندار تهران٬ از احضار متهمان حوادث روز قدس با «ابلاغ رسمی» دادستان تهران خبر داد. به گفته او در این پرونده ۲۵ نفر شناسایی شدند اما کسی بازداشت نشده است.
همدانی درباره شناسایی توهین‌کنندگان به رییس جمهوری در روز قدس توضیح داد که  توهین‌کنندگان به صورت کلی شناسایی شدند و این موضوع در حال بررسی است.
عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران٬ پیشتر شعار علیه حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس را «جرم مشهود» خواند و اعلام کرد که در نامه‌ای به نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات خواستار «شناسایی» عوامل این «حادثه» شده است. به گفته دادستان تهران، حادثه روز قدس چون جرم مشهود بوده و در منظر مأموران اتفاق افتاده، پلیس مکلف به ارائه گزارش خود به دادستانی بوده است.
در راهپیمایی روز جمعه، عده‌ای در اطراف حسن روحانی شعارهای «مرگ بر منافق»، و «روحانی، بنی‌صدر پیوندتان مبارک» سر داده بودند. ساعاتی پس از این اتفاق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در دستوری به معاون امنیتی خود خواستار معرفی «خاطیان» به قوه قضائیه شده بود.
معاون امنیتی استاندار تهران تاکید کرد برای آنکه در این مورد «به کسی ظلم» نشود، بررسی‌های بعمل آمده در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده شد تا با جدیت بیشتری این موضوع پیگیری شود.
به گفته همدانی مجموعه اسناد و مدارک لازم بخوبی گردآوری شده و تعدادی از افراد مرتبط با این مسئله احضار شدند همچنین کلیه این اقدامات با ابلاغ رسمی دادستان تهران و قوه قضاییه صورت میگیرد.
او همچنین افزود افرادی که احضار شدند اظهارات خود را بیان کردند همچنین برخی آنها به دفاع و برخی به انکار پرداختند به هر حال باید بررسی‌ها بصورت دقیق انجام بگیرد.
همدانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد که قرار نبود در این مورد کسی بازداشت شود لذا تلاش شده تا در فضایی مناسب این موضوع را بررسی شود و نهایتا زمانی که پرونده تکمیل شد به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود تا برخورد لازم از سوی این قوه صورت بگیرد.
محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا نیز شب گذشته بازداشت افراد در خصوص حوادث روز قدس را تکذیب کرده بود. در حالی که طی سه روزگذشته خبرگزاری‌های فارس و تسنیم مدعی شده بودند که دو تن از خبرنگاران فارس به همین دلیل در بازداشت به سر می‌بردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چه ملایم و سیویلایزد civilized عمل کرده اند. کسی را بازداشت نکرده اند، بستنی هم به آنها نداده اند!
    فقط معلوم نیست چه میشود که می ریزند خانه ی مردم ، در نیمه ی شب و با اهانت افرادی را دستگیر می کنند؟
    گاهی هم سرشان یا جای دیگرشان با شی سخت ملاقات می کند و با عزرائیل ملاقات میکند؟ میشوند ستار بهشتی یا زهرا کاظمی، یا…
    پس معلوم میشود مملکت حساب دارد. توهین و افترا داریم تا توهین و افترا. بیخودی که نیست!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »