حکم انفصال از خدمت رییس ستاد ابراهیم رئیسی از شهرداری مشهد موقتا متوقف شد

زیتون– فیاض شجاعی٬ دادستان دیوان محاسبات کل کشور٬ ضمن تایید صدور حکم «انفصال از خدمت» برای شهردار مشهد و ابلاغ آن به وی و وزارت کشور گفت که تقاضای اعاده دادرسی از سوی صولت مرتضوی امروز ارائه شده و با پذیرش این تقاضا از سوی حاکم شرع دیوان، اجرای حکم موقتا متوقف شده است.
فیاض شجاعی به ایسنا گفت این حکم بر مبنای «ماده ۲ قانون دیوان محاسبات» صادر شده چرا که «شهرداری مشهد اجازه حسابرسی در خصوص عملکرد مالی را به حسابرسان نداده و اعلام کرد دیوان محاسبات در این زمینه صالح نیست».
به گفته دادستان دیوان محاسبات، بر اساس قانون اگر هر کسی در روند رسیدگی کارشناسان و حسابرسان دیوان محاسبات مانع ایجاد کند این کار تخلف محسوب می‌شود و دیوان محاسبات می‌تواند رای به مجازات متخلفین دهد که حکم مذکور عبارت است از توبیخ کتبی تا انفصال متخلف از خدمت دولتی.
صولت مرتضوی شهردار مشهد و رییس ستاد انتخابات ابراهیم رییسی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال، در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم این خبر را تکذیب کرده و ‌گفته است: «خبر انفصال خدمت بنده صحت ندارد و متاسفانه در فضای مجازی برخی نشر اکاذیب کرده و اسناد محرمانه دیوان محاسبات را منتشر کرده‌اند».
او تاکید کرده که «حق شکایت از افرادی را که نشر اکاذیب کرده‌اند برای خود محفوظ می‌داند.»
به گفته شهردار مشهد «مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر عدم اجازه ورود دیوان محاسبات به مباحثی که خارج از اصل ۵۵ قانون اساسی است.» او اعتراض خود در این زمینه را به دیوان محاسبات استان ابلاغ کرده و همچنین به حکم صادره از سوی دیوان محاسبات اعتراض کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »