حمله موشکی سپاه پاسداران به «دیرالزور» در سوریه

زیتون– سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به «مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری» در دیرالزور سوریه، «عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران را مجازات» کرد.

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.

چهارشنبه٬ ۱۸ خردادماه طی دو حمله تروریستی به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس ۱۷ نفر کشته و نزدیک به ۵۰ نفر زخمی شدند؛ دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این دو حمله را برعهده گرفت.

در متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که لحظاتی پیش صادر شد، آمده است همانطور که در پی آن حمله تروریستی سپاه اعلام کرده بود «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد»؛ لحظاتی پیش مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

سپاه پاسداران در ادامه توضیح داده است که در این عملیات «تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریستهای تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.»

سپاه پاسداران همچنین تاکید کرد که «گزارش‌های دریافتی حکایت از هلاکت تعداد زیادی از تروریست های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح های آنان دارد».

این خبر تا کنون از سوی منابع مستقل بین المللی تایید نشده است. آسو شیتدپرس دقایقی پس از اعلام این حمله توییت کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید که  به دلیل حمله تروریستی تهران به مقر داعش در جنوب سوریه حمله کرده است.
هاآرتس٬ روزنامه اسرائیلی٬ اما این خبر را مستقلا نقل و بر «اولین حمله موشکی ایران پس از ۳۰ سال از داخل خاک این کشور» اشاره کرد.
تسنیم در مورد چرایی انتخاب «دیرالزور» به عنوان هدف این حمله موشکی نوشت که پس از شکست دولت اسلامی در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از اعضای آن به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. به نوشته این خبرگزاری نزدیک به سپاه «با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »