دبیر شورای عالی امنیت ملی: اقدامات لازم برای مقابله با تصمیم جدید سنای آمریکا اتخاذ خواهد شد

زیتون– علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد که در جلسه اخیر هیأت نظارت بر اجرای برجام مصوبه مجلس سنای آمریکا به دقت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص انجام اقدامات و فعالیتهای متقابل اتخاذ شد.
سنای آمریکا ۲۵ خرداد ماه امسال با ۹۸ رای موافق در مقابل ۲ رای مخالف به تحریم مجدد ایران به دلایل حقوق بشری رای داد.
شمخانی انجام این گونه اقدامات از سوی آمریکا را فارغ از نسبت حقوقی آن با برجام ،رفتاری خصمانه و غیر قانونی علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود که تداوم مسیر غیرسازنده دولت قبلی ایالات متحده آمریکا بر علیه ایران نشان می دهد که حکام این کشور بدون توجه  به هنجارهای پذیرفته شده بین المللی بدنبال بهانه جویی برای  افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه هستند.
به گفته او افراط گرایان آمریکا و داعش دو روی یک سکه هستند که با هدف مشترک و ابزارهای متفاوت به دنبال تاثیرگذاری منفی بر محیط داخلی کشور و امنیتی کردن شرایط جمهوری اسلامی ایران هستند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارات «ستیزه جویانه وزیر امور خارجه آمریکا» را مصداق بارز «توحش مدرن» عنوان کرد و  گفت: «متاسفانه امروز در منطقه و در عرصه بین الملل افراد و کشورهایی صحبت از ثبات و امنیت می کنند که خود ریشه و ثمره ناامنی، شرارت و توسعه تروریسم هستند.»
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس نمایندگان گفته سیاست دولت آمریکا حمایت از انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »