آیت‌الله علی سیستانی رزمندگان عراق را به رعایت حقوق غیر مسلمانان دعوت کرد

زیتون– آیت‌الله علی سیستانی٬ از مراجع تقلید شیعیان٬ نامه‌ای حاوی توصیه‌ها و سفارش‌هایی خطاب به «رزمندگان عراق» منتشر کرد.
در این نامه آمده است همان گونه که خداوند بر جهاد تاکید و بر آن دعوت کرده٬ برای این جهاد حدود و آدابی نیز قرار داده. این مرجع تقلید شیعیان تاکید کرده که «این آداب را حتی در قبال غیر مسلمانان باید رعایت کنید.»
او همچنین «نیروهای مسلح» را «زنهار» داده از «قتل مردم بی گناه» و خواست: « اگر به موردی مشکوک برخوردید و ترسیدید که در آن خطایی باشد، ابتدا با گفتار هشدار دهید یا به صورتی تیراندازی کنید که به هدف اصابت نکند، یا به گونه ای شلیک کنید که منجر به مرگ نشود، برای خودداری از معصیت الهی و توجه به احتیاط در قتل انسان‌های بی‌گناه.»
او در ادامه رزمندگان عراقی را زنهار داده « از تعرض به عموم مردمی که با آنها نبرد نکرده‌اند» و «از تهمت زدن به مردم براساس دین و متهم شدنشان به این دلیل.»
به گفته این مرجع تقلید شیعیان «هر کس لفظ شهادتین را بر زبان آورد دیگر مسلمان است و خونش و مالش در امان. او همچنین «رزمندگان عراق را برحذر داشت از تعرض به غیر مسلمانان حال هرچه دین و مذهبش بخواهد باشد.
او همچنین زنهار داد از تعرض به اموال مردم، چرا که «اموال یک مسلمان برای غیر او حلال نمی باشد مگر با رضایت وی تسلیم شود، از این رو هرکس اموال دیگری را غصب کند، وی برای خود قطعه ای از جهنم را به خود اختصاص داده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. درود بر آیت عظمای خداوند در این برهه ی تاریخ که آقای سید علی سیستانی است.
    حق آن بود که در این وانفسای خراب کاری آخوند های حکومتتی ایران، و حملات ناجوانمردانه و شبه جوانمردانه ی طایفه روشنفکران و روشنفکر نمایان علیه فقها و علمای دین، متن کامل پیام این عالم و فقیه دینی را می گذاشتید تا “قلب زنان” و “قلابی فروشان “و “قلابی مدعیان” و حمله کنندگان علیه اصالت های دینی بهتر رسوا می شدند، و پیام روحانیت و معنویت دین و انصاف دینی، در این آشفته بازار، کمی بهتر به گوش جوانان حق طلب و پاک قلب می رسید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »