دستگیری عضو علی‌البدل شورای شهر همدان به اتهام توهین به پیامبر

زیتون- جواد گیاه‌شناس، عضو علی البدل شورای شهر پنجم همدان، با اتهام «توهین به پیامبر اسلام» بازداشت شد.

روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار این خبر، نوشت که جواد گیاه‌شناس، دبیر حزب مردم‌سالاری همدان و اولین عضو علی‌البدل شورای شهر همدان، به اتهام اهانت به پیامبر اسلام (سب نبی) با صدور قرار وثیقه در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی همدان بازداشت شد.
بازداشت این عضو شورای شهر همدان تنها یک روز از اعلام نتایج کامل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از پیروزی اصلاح‌طلبان در این شهر خبر می‌داد، صورت گرفته است.
این اتهام، پیروی یک سخنرانی در دانشگاه آزاد همدان به گیاه‌شناس منتسب شده است.

خبرگزاری فارس روز ۲۷ اردیبهشت به نقل از مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد همدان خبر داده بود که «دبیر حزب مردم‌سالاری همدان در جلسه مناظره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد به پیامبر اکرم توهین کرد و او را سکولار خواند و اسلام را همان لیبرالیسم.»

وب سایت‌های محلی در همدان همچنین خبر دادند که موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان و عضو مجلس خبرگان رهبری، از دانشجویان خواسته است تا در خصوص چنین مسائلی سکوت نکنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان به روزنامه جمهوری اسلامی گفت: «با توجه به شناختی که از آقای گیاه‌شناس به عنوان یک فرد معتقد داریم، بهتر بود مسئولان با روشنگری، مسئله را تجزیه و تحلیل کنند.»

جواد گیاه‌شناس رییس شورای هماهنگی احزاب و گروه اصلاح طلب استان همدان، دبیر کل حزب اعتماد ملی و استاد دانشگاه نیز بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »