وزارت کشور لیست کامل نامزدهای شورای شهر را منتشر کرد؛ نام عبدالله مومنی در لیست نیست

زیتون– لیست کامل نامزدهای شورای شهر توسط وزارت کشور منتشر شد.
در این لیست نام برخی از جمله عبدالله مومنی دیده نمی شود. همچنین برخی از نامزدهای اصلاح طلب یا نزدیک به این جریان در استانهای فارس و کرج نیز رد صلاحیت شده اند.
غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری استان تهران صبح امروز با انتقاد از بی‌اعتنایی به نظر قوه قضاییه، به تائید صلاحیت برخی از زندانیان سیاسی سابق برای شرکت در انتخابات شوراها اعتراض کرده و خواستار رد صلاحیت آنان شده بود.
غلامحسین اسماعیلی، گفته بود که تایید صلاحیت برخی از افرادی که سوابق محکومیتی، بعضا محکومیت‌های سنگین و حتی محکومیت‌های امنیتی داشتند، باعث خسران برای شوراها خواهد بود.
اسماعیلی در گفتوگو با میزان تاکید کرد که اگرچه به موجب قانون مرجع بررسی صلاحیت‌، هیئت‌های اجرایی و نظارت هستند و دستگاه قضا صرفا سوابق را به مراجع مربوطه ارسال می‌کند، اما توقع و انتظار بود که در جهت حفظ سلامت و کارایی بهتر شوراها به این موارد بسیار مهم بیشتر توجه می شد.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در «ساعات و روزهای پایانی بررسی صلاحیت‌ها» به این موضوع توجه کند.
هئیت های اجرای انتخابات شورای شهر و روستا برای بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخابات از وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال که به مراجع چهارگانه نظارتی مشهور هستند، استعلام می کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »