دادستانی: سایت کارانه به درخواست ستاد روحانی فیلتر شد

زیتون- قاضی خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور خبر داد که ستاد انتخاباتی حسن روحانی طی نامه‌ای در تاریخ ۹۶/۲/۱۵ به طور کتبی از فعالیت سایت کارانه شکایت کرده و تقاضای برخورد سریع نهادهای امنیتی با این سایت را داشته است.
معاون امور فضای مجازی دادستان تهران گفت که این درخواست جهت اقدام لازم به دادستانی کل کشور ارسال شده و در جلسه بر خط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته قاضی خرم‌آبادی اما بر اساس تصمیم اکثریت اعضای حاضر در جلسه بر خط، دستور فیلتر و مسدود سازی این سایت صادر شده است.
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تاکید کرد که نمایندگان وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات از طرف دولت در این رای‌گیری شرکت کرده و به فیلتر این سایت رای مثبت داده‌اند.
او همچنین به اظهار نظرهای وزیر کشور در فضای مجازی و مخالفت او با سایت کارانه اشاره کرد.
معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور تأکید کرد که اظهارات وزیر ارتباطات که اعلام نموده است این سایت به دستور قضایی فیلتر شده و دولت در فیلتر آن نقشی نداشته است خلاف واقع و کذب محض است و قطعاً اگر دو عضو دولت با فیلتر این سایت مخالفت می‌کردند، این سایت فیلتر نمی‌شد.
ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در بیانیه‌ای اعلام کرد فیلتر شدن سایت کارانه این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری «با فشار» دولت روحانی رخ داده است.
در بیانیه‌ ستاد انتخاباتی قالیباف که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده، از سامانه «کارانه» به عنوان «گام اول دولت مردم برای اشتغال‌زایی» نام برده و گفته شد که این سایت «با فشار دولت آقای روحانی» فیلتر شده است.
سخنگو و وزیر ارتباطات دولت یازدهم اما طی دو مصاحبه جدا گانه هر گونه تاثیر دولت در تصمیم قضایی برای فیلتر شدن سایت کارانه را تکذیب کرده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. کارکرد این سایت خرید رای بصورت نسیه بلکه بدتر از خرید رای هم بود . چون در خرید نقدی این امکان وجود دارد که شخص پول خود را از اقای قالیباف بگیرد و چون رای مخفی است به دیگری رای بدهد ولی در نسیه خری خریدار باید انتخاب شود تا بتواند ما به ازای رای را پرداخت کند و اگر انتخاب هم نشود فروشنده ضرر میکند !
    چرا دادستان به تکلیف خود در جلوگیری از تخلف بین عمل نمیکند که فشار لازم شود ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »