????وضعیت وخیم یک زندانی سیاسی در زندان برازجان

زیتون– وضعیت جسمی محمدرضا سیف‌زاده پزشکان، زندانی سیاسی که سال ۹۱ بازدشت شد، «نگران کننده» توصیف شده است. این زندانی سیاسی از حدود چهار سال پیش به زندان برازجان منتقل شده است.
به گزارش «زیتون»، عدم دسترسی به امکانات پزشکی و خودداری مسئولان زندان از انتقال سیف‌زاده پزشکان به مراکز درمانی، او را در وضعیت خطرناک جسمی قرار داده و این امر باعث افزایش نگرانی‌ها از وضعیت وی شده است.
سیف‌زاده سال ۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با سایت‌های خبری خارج از کشور بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، از سوی قاضی پیرعباسی به تحمل ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم و به زندان برازجان منتقل شد.
دز نزدیک به دو سال گذشته و به دلیل «وضعیت بد» این زندانی، اجازه ملاقات به هیچ یک از اعضای خانواده این زندانی داده نشده است. تاکنون بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری و کمپین‌های دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نسبت به وضعیت وخیم جسمیی و روحی این زندانی سیاسی هشدار داده‌اند.
محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت است که پیش از این ۴ سال – از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ – را درر زندان گذرانده بود. این زندانی سیاسی ۵۰ ساله است و یک دختر ۱۴ ساله دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »