محکومیت سه فعال عرصه مجازی به ۳۶ سال زندان

زیتون– علیرضا توکلی، محمدمهدی زمان‌زاده و محمد مهاجر به اتهام فعالیت در شبکه پیام‌رسان تلگرام در مجموع به ۳۶ سال زندان محکوم شده‌اند.
این سه نفر از جمله افرادی هستند که در سال ۹۵ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شدند و اینک در بند هشت زندان اوین محبوس هستند.
وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران خبر داد که این افراد به اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه نظام» به پنج سال، به اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال و به اتهام «توهین به رهبر و بنیانگذار انقلاب» به دو سال حبس دیگر نیز محکوم شده اند.
آخرین جلسه دادگاه این سه فعال فضای مجازی روز ۲۱ فروردین در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار و این حکم چهارم اردیبهشت به متهمان ابلاغ شده است.
در آخرین روزهای اسفند سال گذشته، ادمین تعدادی از کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب یا هوادار دولت یازدهم بازداشت شدند. این بازداشت ها واکنش برخی از چهره های سیاسی از جمله محمود صادقی نماینده تهران در مجلس، حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، و تعدادی از اعضای فراکسیون امید مجلس را برانگیخت.
حسن روحانی، رییس جمهوری و محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، نیز بارها ضمن اعلام نارضایتی از این بازداشت ها خواستار آزادی ادمین های کانال های تلگرامی شدند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. تعیین مجازات های سنگین بلای فضای مجازی را درمان نمیکند ، تنها راه تحریم استفاده از فضای مجازی از ناحیه آیات عظام مکارم یا نوری همدانی است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »