هیئت عالی انتخابات ترکیه تخلفات احتمالی در همه‌پرسی را بررسی می‌کند

زیتون- هیات عالی انتخاباتی ترکیه اعلام کرد که شکایات مربوط روند و نتیجه همه‌پرسی مربوط به قانون اساسی را بررسی می‌کند.
این خبر در پی درخواست اپوزیسیون ترکیه برای ابطال نتیجه همه‌پرسی اخیر این کشور و اتحادیه اروپا برای بررسی صحت نتیجه این همه‌پرسی اعلام شده است.
رییس هیات عالی انتخابات ترکیه امروز (چهارشنبه) از بررسی صحت نتیجه این همه‌پرسی خبر داد.
روز یک‌شنبه گذشته رفراندوم تغییر قانون اساسی در ترکیه برای تغییر سیستم حکومتی از مدل جمهوری به پارلمانی و واگذاری اختیارات بیشتر به رییس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان، برگزار شد. براساس نتایج اعلام شده، موافقان تغییر قانون اساسی حدود ۵۱٫۴۱ درصد و مخالفان ۴۸٫۵۹ درصد آرا را به دست آورده‌اند.
احزاب اپوزیسیون ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کردند که به باور آنها در این همه‌پرسی «تقلب» زیادی صورت گرفته و خواستار ابطال نتیجه آن شدند. اتحادیه اروپا نیز با اشاره به نگرانی‌هایی که ناظران بین‌المللی نسبت به سلامت این همه‌پرسی ابراز کرده‌اند خواستار تحقیق مقام‌های ترکیه در این مورد شد.
طی سه روز گذشته، در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول و آنکارا، اعتراض‌ها خیابانی علیه نتایج این همه‌پرسی صورت گرفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »