آموزش و پرورش دانش‌آموزان معتاد را اخراج نمی کند

زیتون– نادر منصورکیایی، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، گفت که دانش‌آموزان معتاد در مدارس «شناسایی» می‌شوند، اما «اخراج» نمی‌شوند. او همچنین از راه اندازی مراکزی توسط سازمان بهزیستی برای ترک اعتیاد کودکان خبر داده است.
منصورکیایی در گفت‌و‌گو با ایلنا تاکید کرد که مدارس هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد مخدر را اخراج نمی‌کند. به گفته او تلاش بر این است تا «دانش‌آموزان در معرض خطر شناسایی و درمان شده و خدمات مددکاری به آنها ارائه شود.»
وزارت آموزش و پروش از سال ۱۳۹۲ همکاری مشترکی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بهزیستی کشور در زمینه شناسایی دانش‌آموزان معتاد در مدارس ایران آغاز کرده است. راه‌اندازی کمپ های ویژه دانش‌آموزان معتاد نیز در همین راستا صورت گرفته است.
منصور کیایی تاکید کرد که اغلب دانش‌آموزان مصرف کننده مواد پسران در گروه سنی بالای ۱۵ سال هستند. به گفته او یک درصد از دانش‌آموزان معتاد هستند، «یعنی جمع زیادی از افراد وابستگی به مواد مخدر دارند.»
مجید رضازاده، رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در همین زمینه توضیح داد که «سازمان بهزیستی تعریف خاصی برای کمپ ویژه دانش‌آموزان ندارد.»
طبق هماهنگی‌های صورت گرفته میان سازمان بهزیستی کشور و وزارت آموزش و پرورش، تنها دانش‌آموزانی که مشخص می‌شود در مدارس اعتیاد دارند طبق یک فرآیند، جهت درمان به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند. دانش آموزان معتاد از سوی مربیان پرورشی شناسایی شده و به سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده می‌شوند.
بر اساس اعلام مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش، در حال حاضر ۱۳۶ هزار نفر از دانش‌آموزان در ایران در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر قرار دارند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ۱۳۶ هزار دانش اموز در معرض اعتیاد !
    این هم دست اورد دیگری از انقلاب شکوهمند ، وقتی شادی به فتوای امثال علم الهدا و تجمع بیش از سه نفر جوان در خانه ها نیز باعث فتح خانه از سوی دلاورمردان ولی امر مسلمانان جهان میشود ، تنها دخمه ها برای گذران اوقات فراغت جوانان باقی میماند و کلاس قران سعید جان طوسی !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »