تحصن روحانیون خراسان جنوبی در اعتراض به استاندار

زیتون– برای سومین روز متوالی گروهی از روحانیون خراسان جنوبی در اعتراض به برکنار نشدن استاندار تحصن کردند. امروز (جمعه) ائمه جمعه نیز از اقامه نماز خودداری کردند و در شهرهای مختلف استان امامان جمعه موقت نماز اقامه کردند.
علیرضا عبادی، نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در استان خراسان جنوبی، نیز از تحصن روحانی‌ها و طلبه‌های این استان علیه استاندار خراسان جنوبی حمایت کرده است. به گزارش مهر او با حمایت از تحصن معترضان، از مردم این استان خواسته با «صبر و استقامت بر مواضع به حق ائمه محترم جمعه و روحانیون انقلابی استان استوار» باشند.
روحانیون و ائمه جمعه خراسان رضوی تاکید کردند در صورتی که استاندار خراسان جنوبی تا هفته آینده برکنار نشود٬ نماز جمعه هفته آینده در این استان تعطیل خواهد شد. به گزارش فارس، متحصنان همچنین اعلام کرده‌اند در پی «سکوت» سه هفته‌ای وزارت کشور به سخنان «هنجارشکنانه» علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی دست به تحصن زده‌اند.
علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی، سخنانی در جمع گروهی از هنرمندان داشته که با خشم اصول‌گرایان در این استان مواجه شده است. وب‌سایت محلی «خاورستان» گزارش داده بود که علی‌اکبر پرویزی در جمع هنرمندان گفته است: «باید به حال هنر در استان گریه کرد٬ چرا که فضا، فضای خوبی نیست» و «برخی از آقایان به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند.» او همچنین گفته بود که تفکر ظالمانه‌ای در بخشی از جامعه رسوخ کرده و افراد انگشت‌شماری هستند و آنها موانع عمده خیلی از توسعه هستند.
پرویزی همچنین گفته بود که در خراسان شمالی مراسم سنتی برگزار می شود، زنان می‌رقصند، مردان می‌رقصند و خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.
پس از انتشار این اظهارات و آغاز اعتراض‌ها٬ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی نقل قول منتسب به استاندار در بعضی فضاهای مجازی را خلاف واقع دانست و آن را تکذیب کرد.
حسن ارمغان٬ امام جمعه موقت شهر «اسفدن» در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفته بود که «تحصن و تجمع تا عزل استاندار» ادامه خواهد یافت. امام جمعه موقت بیرجند هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفته که «آقای استاندار مطالب صحیح و غلط در هم تنیده گفته‌اند و علما نیز حساسیت نشان دادند و ما انتظار داشتیم که ایشان عذرخواهی کنند.»
مهدی غلامی امام جمعه موقت فردوس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر گفته است که «مهم‌ترین علت این تحصن عدم توجه استاندار به نصایح بزرگان وعلماست آقای استاندار در صدد تغییر تفکر مردم استان است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »