ایالت هاوایی از فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ شکایت کرد

زیتون- دادستانی ایالت هاوایی در آمریکا اعلام کرد که این ایالت به طور رسمی از فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور، با امید به تعلیق این قانون، اقامه دعوا کرده است.
در اطلاعیه دادستانی هاوایی آمده است که این ایالت، شکایت فدرال خود علیه فرمان اخیر را امروز (پنج‌شنبه)، تقدیم دادگاه کرده است.
بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که داگ چین، دادستان هاوایی، یک روز قبل گفته بود که اگرچه فرمان اجرایی جدید رئیس جمهور آمریکا «تغییراتی را با هدف پاسخ دادن به اعتراضات» به خود دیده، اما همچنان اصولا مانند فرمان قبلی است.
دونالد ترامپ، در هفته جاری فرمان مهاجرتی تازه‌ای صادر کرد که بر اساس آن صدور روادید و ورود شهروندان ایران و پنج کشور دیگر به آمریکا، موقتا برای مدت ۹۰ روز متوقف می‌شود؛ در این فرمان نام عراق حذف شده است. هر شش کشور مشمول این فرمان شامل ایران، سومالی، سودان، لیبی، سوریه و یمن، اکثریت مسلمان دارند.
علیرغم تغییراتی در فرمان جدید، دادستان هاوایی گفته است: «در ماهیت تغییری رخ نداده است؛ همچنان همان ممنوعیت برای ورود اتباع کشورهای با اکثریت مسلمان وجود دارد.»
مقام‌های دولت آمریکا و حامیان فرمان مهاجرتی اخیر اما می‌گویند که شهروندان بیش از ۴۰ کشور دیگر مسلمان جهان و مسلمانان ساکن کشورهای دیگر مشمول فرمان مهاجرتی اخیر نیستند، لذا این فرمان را نمی‌توان علیه مسلمانان تعبیر کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »