نشان شوالیه فرانسه به استاد خوش نویسی ایران اهدا شد

زیتون– غلامحسین امیرخانی، استاد خوشنویسی، مدال شوالیه دولت فرانسه را دریافت کرد. او به ایرنا گفت شب گذشته طی مراسمی در سفارت فرانسه، این نشان به او اهدا شد.
نشان شوالیه، نشان هنر و ادب و نشان افسر، نشان‌ها و مدال‌هایی هستند که دولت فرانسه در مقاطع مختلف زمانی به اهالی فرهنگ و هنر یا فعالان سیاسی اهدا می‌‌کند. براساس تعریف دولت فرانسه، کسانی که مطابق آیین‌نامه و از لحاظ خدمات فرهنگی و هنری در جامعه تاثیرگذار باشند، این نشان را دریافت می‌کنند.
نشان شوالیه هر ساله به حدود ۲۰۰ نفر اهدا می‌شود و تاکنون برخی شخصیت ‌های علمی، فرهنگی و هنری ایران این مدال را دریافت کرده‌اند. نشان هنر و ادب درجه فرمانده هر ساله به حدود ۲۰ نفر و نشان افسر به حدود ۶۰ نفر از سراسر جهان توسط دولت فرانسه اهدا می‌شود.
شهرام ناظری، محمدرضا شجریان، رضا سیدحسینی، محمدعلی سپانلو، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی، پری صابری، لیلی گلستان، جلال ستاری، داریوش مهرجویی، کامبیز درمبخش، محمود دولت ‌آبادی و غلامحسین امیرخانی نشان شوالیه فرانسه را بر سینه آویخته‌‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. یکی از علائم اینکه غرب منحط با اسلام سر ستیز دارد ، اینکه تاکنون خدمات فرهنگی علامه مصباح مورد توجه دولت فرانسه قرار نگرفته است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »