وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه را تکذیب کرد

زیتون- یک «مقام امنیتی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، نقش سازمان «اطلاعات سپاه» را در ماجرای «خنثی‌سازی عملیات تروریستی در ۲۲ بهمن» امسال، «دستگیری عبدالمالک ریگی» و «استرداد مبلغ یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار از آمریکا» تکذیب کرد.
این «مقام امنیتی» با اشاره به سخنان حسین نجات، قائم‌مقام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، گفت هر سه پرونده از سوی «وزارت اطلاعات به سرانجام رسیده است».
به گفته این مقام امنیتی «حضور عبدالمالک ریگی در هواپیما منحصرا توسط منبع وزارت اطلاعات، اطلاع‌رسانی شد و هواپیمای حامل وی رهگیری و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرود در بندرعباس شد و ریگی نیز دستگیر گردید».
حسین نجات پیش از این گفته بود که یک مامور سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در هواپیما، در صندلی کناری ریگی نشسته بود. به گفته او این مامور پرواز هواپیما و آغاز عملیات برای نشاندن آن را به این سازمان اطلاع داده بود.
«مقام امنیتی» به ایسنا گفت که «تیم تروریستی» که روز ۲۲ بهمن وارد ایران شده و قصد «ضد امنیتی» داشت نیز «از آغاز تا پایان منحصرا توسط وزارت اطلاعات شناسایی و زیر ضربه رفت و عناصر آن توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند». به گفته او «استرداد مبلغ ۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار از آمریکا در جریان مذاکرات تبادل زندانیان انجام شد که مدیریت مذاکرات توسط شورای عالی امنیت ملی به وزارت اطلاعات محول شد و کلیه مراحل مذاکرات توسط نماینده وزارت اطلاعات با همراهی و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری انجام گرفت» که علاوه بر این مبلغ موجب «آزادی چند تن از زندانیان و رفع تحریم از تعدادی از بانک‌ها و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی ایران گردید».

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. لابد اگر سپاه نبود ایران هم نبود ، بعید نیست حدیث “لولاک …” هم در شان برادران احمدی نژاد صادر شده باشد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »