محمد خاتمی: اکنون زمان آشتی ملی است

زیتون- محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، گفت معتقد است اکنون «بهترین موقعیتی است که می‌توان فضای آشتی ملی را در کشور حکم‌فرما کرد». خاتمی اضافه کرد: «من می‌گویم که هیچ‌کس نباید در گذشته بماند».
رییس‌جمهوری دوران اصلاحات گفت که به عقیده او «تهدیدهای رییس جمهوری جدید آمریکا علیه ایران شرایط لزوم آشتی ملی را افزایش داده است».
به عقیده رییس بنیاد باران یکی از اهداف دولت فعلی آمریکا «عصبانی کردن جمهوری اسلامی ایران» است و این احتمال وجود دارد که «بعضی از عصبانی‌هایی که حضور دارند، دست به اقداماتی بزنند که اندک اندک افکار عمومی را که در حال حاضر به طور نسبی همراه ما است، به زیان ما برگردانند» و در نهایت «به جایی برسیم که برای جنایت علیه ما و لطمه به منافع ملی ایران موفق به توجیه افکار عمومی شوند».
خاتمی اضافه کرد که در شرایط فعلی «همه باید خیلی خیلی خونسرد باشیم»، گرچه این مساله «به معنای کوتاه آمدن و گذشتن از حقوق‌مان نیست».
خاتمی با اشاره به «قبول داشتن اصل نظام در طیف‌های مختلف سیاسی کشور»، اضافه کرد: «دنیا می‌داند و باید دوباره بفهمد که در مقابل هر تهدیدی که علیه اصل نظام و تمامیت ارضی و منافع ملی ایران بروز کند، کوچک‌ترین تردیدی برای ایستادگی و مقابله نداریم و بخصوص اصلاح‌طلبان این مساله را دوباره اثبات خواهند کرد که هرگاه کسی بخواهد فکر تجاوز به ایران و ضربه زدن به منافع ملی کشور را در سر بپروراند، همه ما یک‌صدا در مقابلشان خواهیم ایستاد و در این زمینه هیچ‌گونه اختلاف نظری بین جریان‌های مختلف در جامعه وجود ندارد و باید در عمل این همبستگی را نشان دهیم.»
رییس‌جمهوری پیشین ایران اضافه کرد که ممکن است کسانی «میانه خوبی با انقلاب یا نظام هم نداشته باشند»، اما این افراد هم «بدون شک به ایران دلبسته‌اند» و زمانی که «اصل کشور و نظام و منافع ملی و حیثیت ایران تهدید می‌شود، کسانی که به ایران و سرنوشت آن و ملت و منافع فکر می کنند همه در یک خط در مقابل کسی که می خواهد تجاوز بکند، می‌ایستند».
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت به عقیده او «هیچ‌کس نباید در گذشته بماند» و «همه به آینده نگاه کنند» و حتی «کسانی که در حصر و زندان هستند هم در این زمینه دلشان برای انقلاب و کشور می‌سوزد و نسبت به تهدیدهایی خارجی موضع دارند و بی‌شک بیشتر از خیلی از کسانی که در جامعه، مدعی انقلابی‌گری هستند دلشان به درد آمده است». او همچنین از مردم خواست تا «با شکوه تمام» و «متحد» در راهپیمایی روز ۲۲بهمن حضور یابند «حتی اگر از بعضی سیاست‌ها دلخور هستند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. یاد اصطلاحی افتادم که همین اواخر یکی از بزرگ عمامه داران در قم بکار برده بود. من به آن بی پرنسیبی سیاسی می گویم. شما بخوانید کرشمه منفعلانه. ولی یاد حضرت عبید زاکانی به خیر که توصیف خود را از این کاراکتر سیاسی ما و حرفها و افعالش داشته باشد.

    1. ادب هم خوب چیزی است. چرا دچار خودسانسوری هستید؟ واضح و شفاف بگوئید( ، حالا که جرئت و حوصله نظر دادن دارید،) که خواننده هم بفهمد!

      بله، خاتمی خلاف نظر مبارک شما نظر خودش را دارد. اعلام کرده، مردم هم خودشان، درست یا غلط تصمیم می گیرن. اما نباید ی ادبی کرد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »