علی مطهری: ۱۱۰ فرمانده نظامی به دلیل مهندسی انتخابات محکوم شدند

زیتون– علی مطهری، نایب رییس مجلس، گفت اکبر هاشمی رفسنجانی سال ۸۴ معتقد به «مهندسی» شدن انتخابات بود، شکایت کرد و براساس این شکایت «۱۱۰ نفر از فرماندهان نظامی» در دادگاه به دلیل «دخالت در انتخابات» محکوم شدند.
مطهری در گفت‌وگویی با وب‌سایت جماران، اضافه کرد که هاشمی‌رفسنجانی به او گفته است: «ما دیدیم اگر بخواهد حکم اجرا شود خیلی برای نظام بد می شود و گذشتیم.»
به گفته نایب رییس مجلس، دلیل نامزدی هاشمی‌رفسنجانی در سال ۸۴ «قدرت‌طلبی» نبود، بلکه او به دلیل «احساس خطر» از حضور احمدی‌نژاد وارد اتخابات شد. او تاکید کرد که «احمدی نژاد با هوش بود و خیلی زود فهمید که تمایل بخشی از نظام این است که آقای هاشمی به حاشیه رانده شود.»
علی مطهری در ادامه افزود «خیلی از نیروهای انقلاب و نهادهای حکومتی» حامی محمود احمدی‌نژاد بودند و به همین دلیل و «علی‌رغم این‌که ظاهر قضیه نشان می‌داد که آقای قالیباف می تواند برنده شود، در نهایت آقای احمدی‌نژاد تقریبا در یک هفته آخر حمایت شد و به دور دوم راه یافت.»
مطهری با اشاره به این‌که هاشمی‌رفسنجانی «معتقد بود که انتخابات [ریاست‌جمهوری سال ۸۴] سالم نبوده»، اضافه کرد: «در واقع اختلاف نظر هاشمی با رهبری از همان موقع یعنی از ورود احمدی‌نژاد شروع شد»، چرا که «رهبری، احمدی‌نژاد را کاملا قبول داشت و از او حمایت بسیار جدی کرد، ولی هاشمی او را یک خطر برای انقلاب می‌دانست و طبعا اینجا اختلاف نظر شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. شاید یکی ازخطاهای بزرگ هاشمی بوده که از حق خودش وآنهایی که به او اعتمادکردند این بود که از حق خودش ومردم مثل محصورینمان دفاع نکرد ونتیجه اون شد که درسال٨٨ دیدیم کم رنگ شدن وزن هاشمی در حاکمیت وگستاخ شدن انحصارطلبان مطمینم تاریخ نخواهد بخشید (الله والعالم) خدایش بیلمرزدش

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »