نامه فعالان سیاسی و مدنی برای رسیدگی به وضیعت کولبران

زیتون– ۶۰ نفر از فعالان سیاسی و مدنی با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهوری و نمایندگان مجلس، خواستار رسیدگی به وضعیت کولبران در مناطق مرزی کردستان شدند.

امضاکنندگان این نامه از دولت و مجلس خواستند تا در کوتاه مدت «اقدامات مثبتی برای حمایت و دلجویی از ‌آسیب‌دیدگان» و در دراز مدت «در جهت توسعه این مناطق و ایجاد مشاغل» انجام دهند.

طی روزهای گذشته وقوع بهمن در شهرستان سردشت باعث زیر آوار ماندن ۱۶ کولبر شده بود که ۴ تن از آن‌ها جا باختند.

امضاکنندگان این نامه نوشتند که میان «کولبری» و «قاچاق» تفاوت وجود دارد. به نوشته آن‌ها «درک وتعریف مردم کردستان که کولبران نیز بخشی از آن هستند از قاچاق تا حد زیادی با تعریف قانونی آن متفاوت است، یعنی درک و ذهنیت مشترک وجود ندارد».

عبدالله رمضان‌زاده، اسماعیل مفتی‌زاده، جلال جلالی‌زاده، خالد توکلی، هاشم هدایتی، اجلال قوامی و عیسی خان حاتمی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

نویسندگان این نامه نوشتند کولبری «یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار است» و «اگر انتخاب شغل دیگری در کردستان امکان‌پذیر بود، بدون تردید اکثریت کولبران به این حرفه طاقت‌فرسا روی نمی‌آوردند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »