اعتراف قالیباف به ناایمن بودن ساختمان پلاسکو در جلسه دو سال پیش شورای شهر

زیتون– براساس فیلمی که از یک جلسه منتسب شورای شهر تهران منتشر شده است، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، دو سال پیش نسبت به وضعیت ساختمان پلاسکو هشدار داده است.
خبرگزاری فارس فیلمی کوتاه منتشر کرده که براساس توضیحات ابتدای این فیلم مربوط به جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران در هفتم اردیبهشت ماه سال ۹۳ و به ریاست احمد مسجدجامعی است.
شهردار تهران در این فیلم به وضعیت نامناسب و نبود ایمنی در برخی ساختمان‌های شهر تهران اشاره می‌کند. به نظر می‌رسد که سخنان قالیباف در این فیلم تقطیع شده و واکنش اعضای شورای شهر تهران به سخنان او نیز منتشر نشده است.
شهردار تهران در این جلسه می‌گوید: «ما اگر همین الان اماکنی که شرایط ایمنی را رعایت نمی‌ کنند پلمب کنیم، داد همه درمی‌آید و می‌گویند در این بحران اقتصادی و بیکاری شهرداری می‌خواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد. اگر نبندیم فردا دوباره آتش می‌گیرد و دو سه نفر می‌میرند و می‌گویند چرا شهرداری کاری نکرده و خواب بوده است. مثلا شما وارد ساختمان پلاسکو شوید وحشت می‌کنید. بالاخره من چه کار کنم. ببندم یا نبندم؟»
به نظر می‌رسد این جلسه پس از آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری است که در آن دو زن کارگر برای فرار از آتش از طبقه سوم ساختمان به پایین پریدند و جان باختند. آن زمان شهرداری تهران به دلیل عدم اختصاص بودجه لازم برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »