علی مطهری: مخالفان آزادی بیان و حقوق شهروندی، انقلابی نیستند

زیتون– علی مطهری، نایب رییس مجلس گفت کسانی که مخالف «آزادی بیان و حقوق شهروندی» هستند، برای «منتقد و مخالف حق اظهارنظر» قائل نیستند یا «اصل ولایت‌فقیه را عملا مخالف آزادی بیان جلوه می‌دهند یا موانعی بر سر راه انتخاب آزاد مردم قرار می‌دهند یا معتقدند که در انتخابات باید فرد مورد نظر ولی‌فقیه رای بیاورد، اینها انقلابی نیستند.»
به گفته مطهری «کسانی که نسبت به اجرای احکام اسلام سهل‌انگار و دچار نوعی خودباختگی در مقابل فرهنگ غرب هستند انقلابی نیستند.»
نایب رییس مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران، با اشاره به این‌که «از اول انقلاب تا امروز هم هرجا تندروی کرده‌ایم به انقلاب ضربه زده‌ایم»، به «طولانی شدن تسخیر سفارت آمریکا، قتل‌های زنجیره‌ای، توقیف همزمان چندین روزنامه، ممانعت از اظهارنظر منتقدان، صدور احکام سنگین قضایی برای منتقدان سیاسی، تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک‌پرانی و ایجاد بهانه‌های حقوق بشری برای دشمن و هر معترضی را فتنه‌گر خواندن» اشاره کرد.
به گفته مطهری در «تندروی‌های‌» سال‌های اخیر «اصول‌گرایان» مقصر هستند و یکی از دلایل این مساله «برداشت غلط آ‌ن‌ها از اصل ولایت‌فقیه و مقوله حفظ نظام و حساس نبودن نسبت به آزادی بیان و آزادی منتقد و مخالف و حقوق شهروندی است. ریشه دیگر آن قدرت‌پرستی است که برای آنکه رقیب سیاسی را از میدان به در کنند.»
مطهری دلیل نزدیکی برخی اصول‌گرایان مانند ناطق نوری، حسن روحانی و علی لاریجانی به اصلاح طلبان را «عاقل بودن و زنده‌ بودن وجدان آنها» ارزیابی کرد؛ چرا که «هیچ آدم عاقل و با وجدانی نمی‌تواند درباره تندروی‌های سالهای اخیر قانع شود».
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: «این‌ها فهمیده‌اند که در خیلی از موارد اختلافی، حق با اصلاح‌طلبان است و در سال‌های گذشته هم به آن‌ها ظلم شده است و این که اصلاح‌طلب را مساوی ضد انقلاب و فتنه‌گر بدانیم یک خطای بزرگ است. در واقع بسیاری از اصول‌گرایان در سالهای اخیر به انحرافات فکری و تندرویهای جریان سیاسی خودشان وقوف پیدا کردند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »