درخواست تحریم فوتبال ایران به دلیل اعدام در ورزشگاه‌ها

زیتون– یک سازمان حقوق‌بشری فرانسوی در نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، خواستار «تحریم کلی» ایران به دلیل اجرای حکم اعدام در ورزشگاه‌ها شده است.
ایسنا به نقل از سایت فرانسوی سوفوت نوشت که سازمان حقوق‌بشری ECPM نامه‌ای به جیانی اینفانتینو ارسال و او را از اعدام در برخی ورزشگاه‌های ایران مطلع کرده است. مدیر این سازمان گفته است: «اگر من یک بازیکن بودم در جایی که یک انسان اعدام شده، بازی نمی‌کردم».
فیفا اخیرا بندی به اساس‌نامه خود اضافه کرده که براساس آن با کشورهایی که در آن حکم اعدام در استادیوم‌های ورزشی اجرا می‌شود، برخورد کند. نام ایران به عنوان یکی از کشورها در این گزارش ذکر شده و از جمله به اعدامی در ورزشگاه شهر نیریز (استان فارس) در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶ (اول مهر ۹۵) اشاره شده است.
فاطمه سامورا، دبیرکل فیفا، در پاسخ به این نامه نوشت که این نهاد چنین اقدام‌هایی را محکوم می‌کند و او قصد دارد «در آینده با فدراسیون فوتبال ایران درباره این موضوع مذاکره کنم و از طریق برنامه‌های خود جلوی این اقدام را خواهیم گرفت. ماده ۳ اساسنامه به فیفا این قدرت را می‌دهد که برخلاف این اقدامات عمل کنیم».

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »