شرط رسانه ملی برای تریبون دادن به محمد خاتمی

زیتون– مرتضی میرباقری، معاون سیمای صدا و سیما، در پاسخ به سوالی پیرامون عدم پخش اخبار و تصویر محمد خاتمی از صدا و سیما، گفت اگر «تخلفی» از سوی کسی که «مورد اقبال افکار عمومی» قرار داد، رخ دهد ممکن است «ضربه جبران ناپذیری» به کشور وارد شود.
به گفته میرباقری وقتی مواضع این افراد «با مصالح عمومی کشور تطبیق نداشته» باشد، «گرفتاری به وجود می‌آید» و این «خود اقایان هستند»‌ که «شرایطی را فراهم می‌کنند تا چگونگی حضور آنها در رسانه‌های ملی کشور تغییر یابد.»
معاون سیمای صدا و سیما در پاسخ به سوال ایلنا درباره رویکرد صدا و سیما برای حذف خاتمی از تاریخ، گفت: «این رسانه نیست که تعیین می‌کند چه کسی در آن حضور پیدا کند یا نکند. اگر کسانی که مسئولیت دارند و وزیر و وکیل‌اند؛ همچنان مسیرشان به گونه‌ای باشد که خطوط قرمز و مصالح اصلی نظام را رعایت کنند و دشمن از آنها سوءاستفاده نکند، تریبون‌های ملی همچنان در اختیارشان است.»
میرباقری اضافه کرد «دشمن» تلاش می‌کند از «ظرفیت‌های کسانی که در چشم مردم و مورد اقبال آنها هستند؛ سواستفاده کند» و این سواستفاده ها «محدودیت‌هایی به نحوی از انحا به وجود می‌آورد». او اضافه کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتیاز مواردی اطلاع دارند که «شاید لازم نباشد بسیاری از مسایل درمعرض دید و اطلاع عمومی مردم قرار بگیرد.»
میرباقری با اشاره به این‌که آیت‌الله خمینی زمانی درباره آیت‌الله منتظری گفته بود «دشمن با ده‌ها واسطه حرف‌های خودش را از زبان ایشان مطرح می‌کندم، ادامه داد: «دستگاه‌های امنیتی و وزارتی و اطلاعاتی کشور می‌توانند مراقبت و شناسایی بکنند و بعضا گرفتاری‌هایی به وجود می‌آید و کسانی که محبوبیت داشتند و مورد اقبال بودند مورد طمع دشمن قرار گرفتند و در زمین دشمن هم احیانا بازی کردند بدون اینکه اراده‌ای جدی هم خودشان داشته باشند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »