بیانیه کمیسیون امنیت ملی: مراجع ذی‌صلاح باید به افشای گزینشی صحبت‌های ظریف رسیدگی کنند

زیتون– کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای نوشت که «افشا و انتشار» سخنان محمدجواد ظریف در این کمیسیون از سوی جواد کریمی قدوسی به شکل «ناقص و گزیشنی»، هم «گناهی نابخشودنی است» و هم «خدمت به دشمنان انقلاب اسلامی.»
کمیسیون امنیت ملی مجلس انتشار سخنان ظریف در جلسه این کمیسیون را «حادثه تلخ» و «هنجار‌شکنی و حاشیه‌سازی بی‌منطقی» توصیف کرد که مورد اعتراض «اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون» است. اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در بیانیه خود همچنین خواستار «رسیدگی مراجع ذی‌صلاح» به انتشار سخنان ظریف شدند.
جواد کریمی قدوسی، از نمایندگان مخالف دولت در مجلس دهم، پیش از این ضمن انتشار بخشی از سخنان ظریف میان خبرنگاران در مجلس، مدعی شده بود که وزیر امورخارجه در جلسه این کمیسیون درباره برجام «اعتراف» به اشتباه کرده و گفته است که نباید به حرف جان کری «اعتماد» می‌کرد. او دو روز بعد متنی را به عنوان «متن مکتوب اظهارات ظریف در این کمیسیون» منتشر کرد.
کمیسیون امنیت کلی مجلس در بیانیه خود نوشت که ظریف در این جلسه اعترافی درباره اشتباه بودن برجام نداشته است، بلکه «صرفا اشاره‌ای بود به یک اشتباه در اعلام موضع».
این بیانیه از سوی علی‌رضا رحیمی، از اعضای کمیسیون، امروز میان خبرنگاران در مجلس منتشر شد. به گفته او پس از دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه برای «ابراز تاسف از این اتفاق»، اعضای کمیسیون امنیت ملی این بیانیه را تهیه کرده که «به امضای اکثریت اعضا رسیده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »