ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود

زیتون– حسن روحانی، رییس جمهوری، در دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت ایران آغازگر نقض برجام نخواهد شد، هرچند که به گفته او تمدید قانون تحریم‌های ایران «مغایر» با توافق هسته‌ای است.
به گزارش ایلنا، حسن روحانی امروز (یکشنبه) در دیدار با یوکیو آمانو خواستار آن شد که گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «فنی و بی‌طرفانه» باشد و این نهاد در زمینه «همکاری‌های فنی، انتقال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تجارت هسته‌ای به وظیفه خود به خوبی عمل کند.»
رییس جمهوری با اشاره به این‌که «پایداری برجام در گرو پای‌بندی تمامی طرف‌ها به تعهدات‌شان» است، گفت: «ایران تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود پایبند باشند، به تعهدات خود عمل خواهد کرد». او تاکید کرد که «مسیری که آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، موجب کاهش اعتماد جهانی» نسبت به دولت این کشور خواهد شد.
یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، صبح روز یکشنبه وارد تهران شد و پیش از دیدار با حسن روحانی با علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دیدار کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »