نمایندگان مجلس به دنبال طرحی برای ممنوعیت ازدواج کودکان به رغم اجازه ولی هستند

زیتون- فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از پیگیری برای تهیه طرحی خبر داد که بر اساس آن ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۵ سال «حتی با اجازه ولی و دادگاه» ممنوع می‌شود.
فاطمه ذوالقدر گفت که نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا «طرحی با پشتوانه نظرات کارشناسان و مراجع تقلید برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این ازدواج‌ها» تهیه کنند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، و پاسخ به او به استفتایی پیرامون ازدواج کودکان، گفت: «نمایندگان پیگیر این طرح تلاش می کنند تا نظرات سایر مراجع تقلید را هم در این باره کسب کنند تا در نهایت طرحی منطبق با موازین شرع و مصلحت اجتماع ارائه شود.»
مکارم شیرازی در پاسخ به استفتای نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس گفته بود که ازدواج دختران زیر ۱۳ سال که «با اذن ولی و مجوز دادگاه» انجام می‌شود، شاید «در گذشته‌ها نیز جایز بوده باشد»، اما در حال حاضر جایز نیست و «من این اجازه را نمی‌دهم.»
ابتدای هفته جاری اعلام شد سالانه در ایران نزدیک به ۴۳ هزار دختر بین ۱۰ تا ۱۵ ساله ازدواج می‌کنند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »