نتایج بررسی ها مشخص کرد: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

زیتون– سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، گزارش داد که روسیه با هدف کمک به دونالد ترامپ در انتخابات «مداخله» کرده است.
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد پس از دستور باراک اوباما برای تحقیق درباره نقش حمله‌های سایبری در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا، سیا در یک «ارزیابی محرمانه» به این نتیجه رسیده است که «افرادی مرتبط با کرملین» ای‌میل‌های هک‌شده کمیته دموکرات‌های آمریکا و مدیر کارزار هیلاری کلینتون را در اختیار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده‌اند. افراد مذکور «با یک واسطه» به حکومت ولادیمیر پوتین متصل بوده‌اند.
ستاد دونالد ترامپ در واکنش به این گزارش اعلام کرد که اینها «همان کسانی هستند که می‌گفتند صدام حسین سلاح کشتار جمعی دارد.»
سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفته بود که رییس جمهوری آمریکا، به آژانس‌های اطلاعاتی این کشور دستور داد که گزارش جامعی را از حمله‌های سایبری در جریان انتخابات ریاست جمهوری و هک ای‌میل‌های حزب دموکرات را تاپایان دولت او ارائه دهند. به گفته اریک شولتز در این بررسی‌ها تاکتیک‌ها، هدف‌ها، بازیگران کلیدی و همچنین پاسخ دولت ایالات متحده به هک ای‌میل‌ها ارزیابی می‌شوند.
به جز سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز گفته است که افرادی مرتبط با دولت روسیه هزاران ای‌میل هک شده از حزب دموکرات آمریکا را در اختیار سایت افشاگر ویکی‌لیکس گذاشته‌اند. روزنامه واشنگتن پست به نقل از «مقام‌های ارشد آمریکایی»، بدون ذکر نام آن‌ها، نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا «افراد مرتبط با دولت روسیه را که هزاران ای‌میل هک شده را در اختیار ویکی‌لیکس قرار داده بودند، شناسایی کرده‌اند.» این دو سازمان اطلاعاتی بر این باورند که کامپیوترهای حزب جمهوری‌خواه نیز هک شده بودند، اما اسناد مربوط به این حزب افشا نشد.
در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان حمله‌های سایبری ایمیل‌هایی از مکاتبه‌های داخلی حزب دموکرات و دستیاران هیلاری کلینتون منتشر شدند. اعضای حزب دموکرات معتقدند که دونالد ترامپ از هک این ای‌میل‌ها سود برد. این درحالی است که دونالد ترامپ نقش چندانی برای دخالت احتمالی روسیه در این موضوع قائل نیست.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. زیتون بدنبال اقای ابراهیم یزدی و جناب هاشمی رفسنجانی هنوز در دوران انتخابات هیلاری هستند و بهترین جواب را از اون بسازبفروش گرفتند که این ها همان بودند که عراق را به خاک و خون کشیدند ظاهرا زیتون هم دلش برای چنان ایرانی لک زده

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »