حسن روحانی: هیچ قدمی در مذاکرات هسته ای بدون مشورت با رهبری برنداشته ایم

زیتون– حسن روحانی که به مناسبت روز دانشجو در جمع تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافت، سخنانش را در حین شعار های دانشجویان آغاز کرد.resized_421793_543
اگرچه این بخش از مراسم، توسط تلویزیون ایران پخش نشد، اما به گفته دانشجویان حاضر در مراسم، شعارهایی در مورد لزوم لغو حصر، آزادی نرگس محمدی و در حمایت از احمد منتظری در سالن طنین انداز است.
روحانی سخنانش را با اشاره به آرمان های انقلاب آغاز کرد؛ آرمان هایی که برخی محقق شده و برخی خیر. به گفته او همین که در دانشگاه و در پشت بلندگو می‌آیید و سخن می‌گویید، این آثار انقلاب است. کی این آزادی وجود داشت که دانشجو در برابر رییس اجرایی کشور آنچه را مصلحت و لازم می‌داند با صراحت لهجه و بیان بگوید.
رییس جمهوری در ادامه در مورد برجام و تمدید تحریم های ده ساله صحبت کرد و گفت که ملت ما نمی گذارد احدی برجام را پاره کند.
حسن روحانی تاکید کرد که برجام موفقیتی برای حزب و جناحی نیست؛ برای دولت هم نیست. برای ملت و رهبر ایران است. او در ادامه این بخش از سخنانش افزود: «هیچ قدمی در برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و جلسه گذاشتیم. ایشان نامه‌های مکتوب ایشان و دستور من روی نامه‌های ایشان موجود است. هیچ نامه‌ای از رهبری نبوده که روی آن دستور ندهم. البته ممکن است در مقام عمل جایی کم و کسر باشد اما مبنای ما اجرای دستورات ایشان بود.»
روحانی خاطرنشان کرد: «نکات رهبری در نامه را اجرا کردیم. امید به آینده و اجماع در کنار هم، باعث این مساله شد. برای تصمیمات در مورد مذاکرات ساعت‌ها جلسه در حضور رهبری برگزار شد که روزی این‌ها منتشر می‌شود. آمریکا و صهیونیست‌ها در راس می‌خواستند ایران‌هراسی را در دنیا جا بیندازند و بگویند ایران خطر منطقه و ثبات است و برای صلح جهانی خطرناک است.»
رییس جمهوری در ادامه مراسم روز دانشجو در سالن فردوسی دانشگاه تهران ضمن برشمردن «مواهب برجام» از جمله ترک خوردن دیوار تحریم‌ها و افزایش سقف فروش نفت، تاکید کرد «آمریکا دشمن ماست و تا جایی که بتواند می‌خواهد به ما فشار بیاورد. ممکن است تخلف کنند و می‌کنند. مورد اخیر داماتو (ISA) است که دو حالت دارد،اگر اجرایی شود نقض فاحش و سریع برجام است و با عکس العمل تند ما مواجه خواهد شد و در برخورد با نقض برجام نظر واحد در کشور وجود دارد و هیچ اختلافی نیست.» روحانی در همین مورد ادامه داد اگر رییس جمهور آمریکا تمدید ده ساله تحریم‌ها را امضا کند و بعد آن را تعلیق کند (ویو)، حتی این مقدار را ما تخلف از برجام می دانیم و در برابر همین مقدار هم عکس العمل نشان می‌دهیم.
او در ادامه به تشریح موفقیت‌های اقتصادی دولت در کنار به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته پرداخت و در خصوص کاهش نرخ تورم توضیح داد. به گفته او میزان نرخ تورم بر اساس وعده‌های دولت تک رقمی شده است.
سخنرانی روحانی در مورد برجام و دستاوردهای اقتصادی دولت در برنامه‌ای به مناسبت روز دانشجو، واکنش منفی کاربران فضای مجازی را برانگیخته است. دانشجویان و فعالان دانشجویی سابق در فضای مجازی به این سخنرانی غیر مناسبتی اعتراض‌های فراوانی کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. شاید کسانی که به روحانی حمله میکنند منظورشان مقام معظم رهبری است ، چون هم میدانند که مذاکرات را رهبری قبل از انتخاب روحانی در عمان کلید زدند و بعد هم تحت رهبری ایشان به پایان رسید ، بنا به گفته ایت اللهطالقانی به مهندس بازرگان این قوم صفا و وفایی ندارند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »