در گفت‌وگو با زیتون عنوان شد؛

???? انتقال علی شریعتی به بیمارستان

در گفت‌وگوبا زیتون عنوان شد؛

زیتون- مطهره پارسی، همسر علی شریعتی، در گفت‌و‌گو با «زیتون» از بستری شدن این فعال سیاسی در بیمارستان، به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای خشک، خبر داد.
او ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی شریعتی، گفت شاخص غلظت خون همسرش بعد از چهار روز اعتصاب غذای خشک به ۱۹ رسیده است که «در این میزان از غلظت خون احتمال وقوع سکته مغزی وجود دارد.»13939370_185667368518526_6433794110447256702_n

علی شریعتی از دهم آبان و پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد. او از پنج روز پیش به دلیل «بی‌توجهی مسئولان» وارد اعتصاب غذای خشک شد. او هنگام بازداشت گفته بود به دلیل این‌که بابت اعتراض به «اسیدپاشیم به زندان محکوم شده دست به اعتصاب غذا خواهد زد و تا زمانی که از این «حکم غیرعادلانه و غیرقانونی» تبرئه نشود، دست از اعتصاب برنمی‌دارد.

به گفته مطهره پارسی، شریعتی در دادگاه از همه اتهام‌ها به جز «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» تبرئه شده. دلیل این اتهام نیز تجمع در اعتراض به اسیدپاشی مقابل مجلس است. پیشتر وکیل علی شریعتی نیز گفته بود که «اعتراض به اسید پاشی» جرم نیست و هیچ مصداق قانونی برای جرم قلمداد شدن آن وجود ندارد.

علی شریعتی در چهارمین روز از اعتصاب بیهوش شده و به بهداری زندان منتقل شده است. مطهره پارسی به «زیتون» گفت که طی مدت بیهوشی همسرش «به او سرم تزریق کردند، اما به محض به هوش آمدن سرم را کشیده و به همین دلیل دچاره عارضه پارگی رگ خونی هم شده، اما با این حال وضعیت عمومی او امروز بهتر است.»

پارسی اضافه کرد که اعتصاب غذای طولانی مدت باعث «درد کلیه، تنگی نفس، بی حالی و ضعف عمومی و افزایش غلظت خون» علی شریعتی شده و این زندان سیاسی به دلیل اعتصاب غذای خشک «دچار تاری دید» شده است.

همسر علی شریعتی همچنین خبر داد دفتر دادیار ناظر بر زندان حاضر به پذیرش آنان نشده است و همسرش روز چهارشنبه از سوی هیاتی ده نفره متشکل از رییس زندان و دادیار ناظر بر زندان مورد «بازجویی و تهدید» قرار گرفته است. روز گذشته همین هیئت برای دیدار با علی شریعتی به بند هشت زندان رفته بودند، اما این زندانی سیاسی به دلیل بیهوشی قادر به پاسخ‌گویی نبوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. آیا میدانید هم وطن شما رسول رضوی الان بیش از۴۰ روز هست که در اعتصاب غذا هست میتوانم بپرسم چرا آن را پوشش نمیدهد آهان چون ترک هست؟

  2. اسیدپاشی در جهت نهی از منکر بوده است وعلی شریعتی باید شکرگزار باشد که رافت اسلامی شامل حالش شده و به علت مخالفت با ضروری اسلام حکم به ارتدادش نداده اند ، نهی از منکر شوخی بردار نیست !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در گفت‌وگو با زیتون عنوان شد؛

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »