شکایت دولت روحانی از ۱۲ رسانه اصول‌گرا

حمایت رسانه‌های اصول گرا از مواضع رییس قوه قضاییه

زیتون- تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان با انتشار نامه‌ای از مواضع صادق لاریجانی درباره آزادی بیان و انتقاد از حسن روحانی حمایت کرده و نوشتند دولت یازدهم «کمر همت به برخورد با منتقدان بسته» و آن‌ها در این سه سال «جز توهین و افترا و توقیف» چیزی ندیده‌اند.lar
مدیران رسانه‌های اصول‌گرا در نامه خود به رییس قوه قضاییه نوشته‌اند که مسئولان قوه مجریه «تنها در سخن» حامی آزادی بیان هستند و از «رسانه‌های حامی» خود «حمایت سازمانی» می‌کنند،‌ چرا که «دوست دارند رسانه‌ها هیچ گاه سخن یا مطلبی را در نقد آن‌ها بیان نکنند».
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان، پرویز سروری مدیر مسئول جهان نیوز، نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس، علی عسگری مدیرعامل خبرگزاری مهر، مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم، محمد آخوندی مدیرمسئول روزنامه وطن‌امروز، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان، محمدابراهیم رسولی مدیر مسئول هفته نامه نماینده، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری نسیم، محمدصالح مفتاح مدیر مسئول پایگاه خبری فردا، مقداد ذکی‌زاده مدیر مسئول سایت دانا، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو و علی غفاریان مدیرمسئول سایت صراط امضاکنندگان این نامه هستند.
صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، پیش از این سخنان حسن روحانی در نمایشگاه مطبوعات را «افترا و اهانت» توصیف کرده و گفته بود که رییس جمهوری بارها «شفاها یا کتبا با واسطه یا بی‌واسطه» پرسیده است که چرا «با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید» و در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای نیز گلایه کرده که «چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است.»
حسن روحانی ۱۵ آبان در نمایشگاه مطبوعات تهران گفته بود: «از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست.‏ نباید با بهانه‌های واهی، قلم‌ها را شکسته و دهان‌ها را ببندیم.»
هم‌زمان خبرگزاری نسیم در گزارشی نوشت که دولت حسن روحانی در سال‌های اخیر ۱۰۲ شکایت از ۱۲ رسانه تنظیم و به قوه قضاییه ارائه کرده است. روزنامه کیهان با بیش از ۴۰ شکایت، روزنامه وطن امروز با ۱۵شکایت و خبرگزاری فارس با ۹ شکایت در صدر این فهرست هستند. هفته‌نامه ۹ دی و وب‌سایت جهان‌نیوز نیز با شکایت دولت توقیف شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

شکایت دولت روحانی از ۱۲ رسانه اصول‌گرا

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »