درخواست خانواده آیت الله منتظری از عیسی سحرخیز برای پایان دادن به اعتصاب غذا

زیتون– احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسین‌علی منتظری، در نامه‌ای خطاب به عیسی سحرخیز، از او خواست با توجه به «وضعیت جسمی خطرناکش» به اعتصاب غذا پایان دهد.
احمد منتظری نوشت که پس از ملاقات هفته گذشته با عیسی سحرخیز در بیمارستان «بیش از همیشه نگران سلامتی شما هستم و این نگرانی نزد دیگر دوستان و در محافل و مجالس مطرح است.»images
عیسی سحرخیز، روزنامه‌‌نگار، آبان‌ماه سال گذشته از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در چهارچوب پروژه «نفوذ» بازداشت شد. سحرخیز که به ۲۱ ماه زندان محکوم شده،‌ از ۱۲ مهرماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرد و از ۲۶ مهرماه از مصرف دارو نیز خودداری می‌کند.
نامه احمد منتظری به عیسی سحرخیز در وب‌سایت آیت‌الله منتظری منتشر شده است. منتظری در این نامه از سحرخیز خواست «هرچه زودتر به اعتصاب غذای خود پایان» دهد تا «بتوانید هم‌چون گذشته در سنگر دفاع از میهن و قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی فعالیت نمایید».
سحرخیز در دو دو هفته نخست اعتصاب غذا، هشت کیلوگرم کاهش وزن داشت و با عدم تعادل و مشکل تنفسی مواجه شد که موجب تشدید مراقبت‌های پزشکی بالینی از وی شد. او همچنین دچار افزایش فشار خون، تنگی نفس و کبودی شده است. او پیش از این و در دوران زندان دو بار اعتصاب غذای تر (۴۹ و ۲۶ روز) و یک بار اعتصاب غذای خشک (پنج روز) کرده بود.
فرزند آیت‌الله منتظری در این نامه همچنین از مسئولین قضایی خواست تا «مطابق فطرت و وجدان عمل» کنند و قانون اساسی را «ملاک کار خود قرار دهند که در آن آزادی بیان و قلم تصریح گردیده است».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »