???? مهدی سحرخیز: آقای خامنه‌ای مقصر اصلی در به خطر افتادن جان پدرم است

زیتون- فرزند عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی، گفت «مقصر اصلی» شرایط پدرش در زندان و «هر خطری که جان او را تهدید می‌کند»، رهبر جمهوری اسلامی است.

issa-shahrkhizمهدی سحرخیز به «زیتون» گفت پدر او «بر ضرورت اجرای قانون، اعمال دستور‌العمل های خاص زندانیان بیمار و مسن و در یک کلام دستیابی به کلیه حقوق قانونی، شرعی و انسانی خود و دیگر زندانیان در حصر و در بند» تاکید دارد و به همین دلیل قصد ندارد اعتصاب غذای خود را با وجود «عوارض منفی و پیامدهای خطرناک» و درخواست «بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی داخلی و خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم» پایان دهد.
عیسی سحرخیز یازدهم آبان سال گذشته همراه چهار روزنامه‌نگار دیگر در جریان پروژه نفوذ از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد. او در نهایت با اتهام‌های توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و توهین به رییس‌جمهوری وقت و رییس قوه قضاییه مواجه و پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ۲۱ ماه حبس محکوم شد.
مهدی سحرخیز با اشاره به تشدید بیماری‌های پدرش پس از اعتصاب غذا و دارو، خبر داد که عیسی سحرخیز قصد دارد از روز ۲۲ ابان اعتصاب غذای خشک کند. اعتصاب غذای سحرخیز از ۱۲ مهر ماه و اعتصاب داروی او از ۲۵ مهر شروع شد. او در اعتراض به «شیوه دادرسی و عدم اجرای قوانین و مقررات تخفیف مجازات‌ها یا اعمال مواد ۵۰۲ و ۵۲۳ قانون آیین‌نامه دادرسی در خصوص بیماران لاعلاج یا صعب العلاج» دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل عیسی سحرخیز، پیش از این گفته بود شرایط برای آزادی مشروط این زندانی سیاسی با توجه به گذراندن یک سوم از دوران محکومیت او فراهم شده، هر چند «مقام‌های امنیتی و قضایی» مانع اجرای آن شده‌اند.
به گفته فرزند سحرخیز، این روزنامه‌نگار زندانی «در یک ماه گذشته حدود ده کیلوگرم وزن کم کرده است و با چند نوبت سرگیجه و سقوط ناگهانی در کنار بروز شرایط خفگی و آپنه تنفسی، افت میزان قند، جهش فشار خون و تنشن‌های سلول‌های درون بافتی دایم مواجه بوده است».
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »