دستگیری دو «تروریست» در سیستان و بلوچستان

زیتون- روابط عمومی اطلاعات سپاه پاسداران از دستگیری دو «تروریست» در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، این دو نفر را تبعه پاکستان و از اعضای یک گروه «تروریستی معاند نظام» معرفی کرده‌اند که به قصد «خرابکاری و ایجاد فضای رعب و وحشت» وارد ایران شده‌اند. 13920128082848266394923
براساس گزارش سپاه پاسداران از این افراد «علاوه بر مقادیری سلاح و مهمات، دو بمب پدالی آماده انفجار» نیز کشف شده که قرار بود در «اماکن شلوغ منفجر» شود. روابط عمومی مرکز اطلاعات سپاه سلمان اعلام کرده است که این دو نفر در بازجویی‌های اولیه، درباره اهداف خود اعتراف‌هایی کرده‌اند که اخبار آن به زودی منتشر خواهد شد.
خبرگزاری مهر گزارش داد این دو نفر در یک «عملیات سریع و غافلگیرانه» توسط مأموران اطلاعات سپاه سلمان در منطقه «کله‌ گان» شهرستان سراوان دستگیر شدند.
استان سیستان و بلوچستان، طی سال‌های اخیر صحنه درگیری‌هایی متعدد میان مأموران نیروی انتظامی ایران با افرادی بوده که مقام‌های جمهوری اسلامی آنان را «تروریست» معرفی کرده‌اند. در آخرین مورد، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه اعلام کرد که نیروهایش در حمله به یک گروه ۹ نفره از اعضای «جیش العدل» در منطقه سراوان «رهبر این گروه و سه نفر دیگر» از اعضای این گروه را کشته و «دست‌کم دو نفر» دیگر نیز را زخمی کرده‌اند.
گروه جیش‌العدل تاکنون مسئولیت چندین اقدام مسلحانه در شرق ایران و ربودن و قتل چند مرزبان ایرانی را بر عهده گرفته است.
گروه جیش‌العدل می‌گوید برای «احقاق حقوق مردم تحت ستم و سنی‌مذهب بلوچ» می‌جنگد اما ایران در کنار آمریکا و تعدادی دیگر از کشورها این گروه را «تروریستی» می‌داند.
شماری از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عربستان سعودی را به تلاش برای ایجاد ناامنی در جنوب شرقی ایران و حمایت از «گروه‌های تروریستی» در این منطقه متهم کرده بودند. عربستان سعودی پیش از این برخی از این گفته‌ها را تکذیب و در عین حال اتهام‌های مشابهی را به ایران در مورد تلاش برای ایجاد ناامنی در خاورمیانه وارد می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »