سوال نمایندگان مجلس از وزیراطلاعات

سفر یک سناتور آمریکایی به ایران

زیتون- جیم داباکیس، سناتور ایالت یوتا آمریکا، به دعوت یک دانشگاه، به ایران سفر کرده است. این سناتور دموکرات پس از بازگشت از سفر، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی این خبر را منتشر کرد. انتشار این خبر با واکنش برخی نمایندگان مجلس مواجه شد و از جمله جواد کریمی‌قدوسی، اعلام کرد که احتمال سوال از وزیراطلاعات در این‌باره وجود دارد. 625582_927
داباکیس گفت که مردم ایران «عاشق آمریکایی‌ها هستند. در خیابان‌های همه شهرهایی که از آنها بازدید کردیم مردم به دنبال ما می‌آمدند، با ما صحبت می‌کردند و ما را به خانه‌های‌شان دعوت می‌کردند.» به گفته او مردم ایران «آماده عادی‌سازی روابط با آمریکا» هستند حتی اگر «دولت‌شان این آمادگی را نداشته باشد.»
علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره این سفر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت هیچ دیداری بین نمایندگان مجلس و این سناتور آمریکایی صورت نگرفته.
سناتور آمریکایی گفت که این دعوت از سوی «یک گروه دانشگاهی ایرانی» بوده و او نیز «فورا این دعوت را اجابت» کرد، چرا که « اگر در دنیای امروز یک سو تفاهم باشد، آن مشکل بین دنیای اسلام و ایالات متحده آمریکا است.»
داباکیس در سال ۲۰۱۲ به کنگره ایالتی یوتا راه یافته است. او پیشتر رییس کمیسیون حزب دموکرات در ایالت یوتا بوده است. این سناتور هم‌جنس‌گرای آمریکایی از فعالان حقوق هم‌جنس‌گرایان است و در سال ۲۰۱۳ ازدواج کرد.
هنوز جزییات بیشتری از زمان سفر داباکیس و نهاد دانشگاهی دعوت کننده از او منتشر نشده، او تنها گفت این سفر در ماه می سال جاری و با یک هیات ۱۲ نفره انجام شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سوال نمایندگان مجلس از وزیراطلاعات

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »