انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در وان ترکیه

زیتون- صبح امروز (دوشنبه) انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از خیابان های پر رفت و آمد شهر وان ترکیه، دست‌ کم ۴۸ مجروح بر جای گذاشت. untitled تلویزیون TRT خبر داد که این انفجار در محلی بین دفتر حزب عدالت و توسعه و فرمانداری وان روی داد. شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌ ساختمان‌های اطراف شکسته و به چندین ساختمان هم خسارت جدی وارد شد. نیروهای امنیتی خیابان‌های اطراف محل انفجار را بسته‌اند.
بنا بر گزارش‌هایی که به دست «زیتون» رسیده چند تن از ۴۸ زخمی این حادثه، ایرانی هستند.
دولت ترکیه حزب کارگران کردستان ترکیه‌، پ.ک.ک را مسئول این عملیات اعلام کرده، ولی تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.
از روز گذشته (یکشنبه) و به دنبال اعلام تعیین قیم برای شهرداری‌های ۲۸ شهر عمدتا کردنشین ترکیه، موجی از اعتراض‌ها در خیابان‌های این مناطق آغاز شد. در چند شهر مقرارت منع رفت‌ و آمد در شب اعلام شده و پلیس تدابیر امنیتی در این شهرها را افزایش داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »