روس‌ها با اعلام خبر حضور جنگنده‌هایشان در همدان بی‌معرفتی کردند

زیتون- وزیر دفاع دولت یازدهم، در یک برنامه تلویزیونی از «اعلام» حضور جنگنده‌های ارتش روسیه در پایگاه هوایی همدان، تلویحا انتقاد کرده و گفته روسیه در این مورد «بی‌معرفتی» کرده‌است. 201420250820_veja
حسین دهقان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم تلویزیون گفت که جنگنده‌های روسی در پایگاه هوایی همدان «تنها برای سوخت‌گیری» حضور داشته‌اند و «روس‌ها با اعلام خبر حضور جنگنده‌هایشان در همدان بی‌معرفتی کردند.»
به گفته دهقان «توافق مکتوبی با روس‌ها درباره حضور جنگنده‌هایشان در همدان صورت نگرفته است.»
وزیر دفاع ایران ادامه داد که مسکو می‌خواهد خود را در عرصه عملیات سوریه «عامل موثر نشان دهد» و ایران «در هیچ شرایطی به روس‌ها پایگاه نظامی نداده است.»
حسین دهقان، پیشتر گفته بود هر چند هنوز استفاده روسیه از پایگاه‌های دیگر در برنامه نیست، «اما اگر شرایط عملیاتی اقتضا کند بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.»
او در عین حال تاکید کرده بود «تا هر وقت لازم باشد اجازه استفاده از پایگاه نوژه را خواهیم داد. این موضوع ربطی به مجلس ندارد.»
وزیر دفاع ایران در ادامه این گفتگوی تلویزیونی که توسط خبرگزاری ایرنا بازنشر شده است، گفت که روس ها نیامده اند تا بمانند «آنها برای برهه زمانی مشخص آمده اند و حضور شان متناسب با عملیات زمینی در سوریه است.» زیرا که «بعد از اتفاقات اخیر حلب،‌نیاز به  گسترش پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی ارتش سوریه و مقاومت بود.»
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین رابطه به ایسنا گفت: «استفاده از حریم هوایی و پایگاه نوژه مدتی است که انجام می‌شود اما اخیرا علنی شده است.»
علا الدین بروجردی همچنین در مورد استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان و مغایرت آن با اصل ۱۴۶ قانون اساسی مدعی شد که اصل ۱۴۶ استقرار هرگونه پایگاه نظامی در کشور حتی برای استفاده صلح آمیز را ممنوع کرده است؛ حال اینکه استفاده از پایگاه هوایی نوژه برای عبور هواپیما و سوخت‌گیری است و این موضوع با اصل ۱۴۶ مغایرتی ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حق با این وزیر دفاع است ، روسها بی معرفتی کردند ، می بایست مانند تقسیم ۵۰% سهم ایران از دریای خزر گرفتن پایگاه را هم بی سرو صدا انجام میدادند ، لطفا در سایر امتیازات بی معرفتی نکنند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »