علی فلاحیان: امام معتقد بود نباید به قضاوت تاریخ توجه کرد

زیتون- علی فلاحیان، وزیر اطلاعات سابق گفت که نظر آیت الله خمینی و همه علما این است که «اهل بغی یعنی افرادی که علیه حکومت اسلامی شورش می‌کنند» باید اعدام شوند.»zimg_001_19
فلاحیان با اشاره به فایل صوتی نظرات آیت الله منتظری درباره اعدام های تابستان ۷۶، آنها را «محارب و اهل بغی» نامید و افزود «نظر فقهی» خمینی و منتظری درباره اهل بغی تفاوتی با هم نداشت.
وی در گفتگوی با فارس افزود که آیت الله منتظری «تنها به خاطر قضاوت بد تاریخ»، با اجرای حکم اعدام مجاهدین مخالف بود، اما آیت الله خمینی معتقد بود که «باید حکم خدا را اجرا کرد و توجهی به قضاوت تاریخ نداشت.»
به گفته فلاحیان، «اطرافیان آقای منتظری را وادار کردند که بگوید مصلحت نیست، در فقه ما اگر اجرای یک حکمی مصلحت نباشد، البته نه هر مصلحی بلکه مصلحت ملزمه داشته و الزام آور باشد فقیه می‌تواند بر خلاف فتوایش جلوی اجرای حکم را بگیرد.»
وزیر اطلاعات دولت سازندگی افزود فتوای آیت الله منتظری درباره افرادی که قاچاق مواد مخدر می‌کردند، «تندتر از فتوای حضرت امام بود که با آن ها برخورد شد، اما بعدا برخی رفتند و گفتند مصلحت نیست و ایشان دومرتبه به عنوان ثانوی برگشت.»
فایل صوتی که وزیر سابق اطلاعات به آن اشاره کرد، مربوط به گفتگوی آیت‌الله منتظری با نیری (حاکم شرع)، اشراقی (دادستان)، رئیسی (معاون دادستان) و پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین) داشتند  در روزهای گذشته برای نخستین بار توسط سایت رسمی و تلگرام «آیت‌الله منتظری» منتشر شده و پس‌ازآن توسط رسانه‌های متعددی «بازنشر» شد.
محتویات فایل صوتی پیش از این در خاطرات آیت‌الله منتظری نیز منتشر شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ۱- هوش خیلی سرشاری لازم نیست برای فهم اینکه جنایت چیست مجازات چیست. فقط یک شرط لازم است: حق طلبی در مقابل قدرت طلبی. از آقای فلاحیان که به یمن جنایت پیشگی به مراتب عالیه ثروت و قدرت رسیده اند و در این راه از قربانی کردن نزدیک ترین دوستان خود نیز دریغ نکرده اند انتظار نمی رود پروای بی آبرویی مرحوم امام یا مرحوم منتظری را داشته باشند.
    ۲- اما تلاش ایشان برای توجیه و توضیح اینکه چرا بین دو مرحوم بر سر اعدام های ۶۷ دعوا شد علامت مهمی ست اولا از اینکه از فاش شدن حقیقت آن اعدام ها می ترسد و دوست دارد کماکان همه خیال کنند دستور آنرا واقعا مرحوم خمینی داده و نه مرحوم احمد ثانیا مساله را قاطی پاتی کند چون می داند آنچه رخ داده قابل دفاع نیست. اصلا اعتراض مرحوم منتظری به اعدام اهل بغی نیست. به اعدام محکومان دادگاه های قانونی ست که مجازاتشان مرگ نبوده . ضمنا همه آنها مجاهدان خلق نبوده اند. خیلی شان مارکسیست های دشمن مجاهدین بوده اند.
    ۳- هر قدر آقای فلاحیان یا هر کس دیگری زور بزنند ین مساله را نمی شود ماست مالی کرد. قائم مقام رهبر بر سر آن عزل شده است.
    ۴- اگر شدت ترس مختصری از عقل را برای آقایان باقی گذاشته باشد، باید بفهمند راه نجاتشان مسکوت گذاشتن این ماجرا ست نه دمیدن در آن.
    ۵- اگر ارباب حکومت در ایران کمی دور اندیشی داشته باشند، بجای خاکی رفتن مرد و مردانه به جبران مافات می پردازند، خون بهای آن بیچاره ها را به خانواده ها شان می دهند و رسما از همه آسیب دیدگان و بازماندگان بخاطر اشتباهاتی که در هیر و ویر جنگ رخ داده و بعضا شاید اجتناب ناپذیر هم بوده عذرخواهی می کنند. ظاهرا آقای خامنه ای و موسوی از این اتفاق ها بی خبر بوده اند و در آن مشارکتی نداشته اند. من میدانم که آقای خامنه ای با اعدام شیخ آشوری هم مخالف بود. ایشان می توانند با جبران گذشته، پیشینه پست رهبری را هم تطهیر کنند. اما لازمه اش در زنجیر کردن گرگهایی ست که همین الان هم به جان مردم بی گناه تعرض می کنند.

  2. فقیه بزرگ حضرت ایت الله منتظری این قتل عام را صریحا جنایت نامید و در سالهای اخر عمر شریف خود حکومت اسلامی شما را هم حکومت جائر اعلام کرد ، ایشان به علت علاقه به استاد ناراحت بود که این جنایت در تاریخ ثبت شود ، هر چند که تاریخ به دلخواه کسی عمل نمیکند !
    عمر امام که کفایت نکرد سایر علمایی که معتقدند نباید به قضاوت تاریخ توجه داشت همت کنند و آیات قران در مورد عبرت گرفتن از تاریخ را هم جعلی اعلام کنند !
    وقتی سخنان ضبط شده در ۳۰ سال قبل را میشود جعلی اعلام کرد ، قران که متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش است و از طرف بزرگان اهل سنت هم جمع آوری شده است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

به سرکوب‌گران مستبد امروز ایران می‌گویم تیر اندازی به سوی مردم معترض جنایت است. تفنگ‌های خود را زمین بگذارید به مردم بپیوندید. اگر چنین جرأت و جسارتی در خود نمی‌بینید لا‌اقل از فرمان مافوق خود تمرد و از دستور آنان سرپیچی کنیم. بدانید در مقابل مردم که صاحبان این کشورند، ایستادن و به گلوله‌بستن آنان عاقبت سوء و بسیار نکبت‌باری برایتان خواهد داشت. این نظام اصلاح‌ناپذیر دیر یا زود سقوط می‌کند…

ادامه »

ایران وارد دوران جدیدی شده است. خون ژینا معنای حیات و نیز حیات سیاسی را برای مردم شریف مظلوم ایران عوض کرد. هر کنشگر حزبی و سیاسی اگر سکوت کند برای همیشه مقهور، مطرود و مغبون خواهد بود. نوشتن از «حجیت شرعی» در برابر «خون مظلوم» که زیره به کرمان بردن است، اما انفعال یا سکوت در برابر این رخداد بزرگ تاریخ، پایان عمر سیاسی هر اصلاح‌طلب واقعی خواهد بود…

ادامه »

در این فضای تب‌آلود جامعه ایران و در این روزهای خشم و خروش و آتش و خون و سرکوب در

ادامه »