توضیح دادستان تهران در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید برای محمد خاتمی

زیتون– دادستان عمومی و انقلاب تهران، از این دادستانی در مورد محدودیت های جدید اعمال شده در مورد سید محمد خاتمی، سلب مسئولیت کرد.
او امروز در نشستی با دادستان های نواحی تهران به رسانه ها توصیه کرد که هر اتفاقی در تهران را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران مرتبط ندانند؛ از جمله اعمال محدودیت های جدیدی که برای سید محمد خاتمی  وضع شده است.
به گفته عباس جعفری دولت آبادی  شهر تهران دو دادستان دیگر شامل نظامی و ویژه روحانیت نیز دارد و موضوع «منع حضور فردی در تهران برای مشاهده یک تئاتر» مرتبط با اقدام دادستانی ویژه روحانیت بوده است، نه دادستانی عمومی و انقلاب تهران.
دادگاه ویژه روحانیت از خردادماه سال ۵۸ به دستور آیت الله خمینی تاسیس شد و پس از آن مستقیما زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت کرده و روند دادرسی در آن نیز با قوه قضائیه و سایر دادگاه‌های ایران متفاوت است. 39743_403
این دادگاه ویژه طی سی سال گذشته بسیاری از روحانیون منتقد جمهوری اسلامی را محاکمه کرده که از جمله مهم‌ترین آنان موسوی خوئینی ها، عبدالحمید معصومی تهرانی، عبدالله نوری، محسن کدیور و حسن یوسفی اشکوری، مهدی هاشمی، هادی قابل و هادی خامنه‌ای و مجید جعفری تبار و محمدرضا نکونام هستند. این دادگاه همچنین مهدی خزعلی، فرزند ابوالقاسم خزعلی که پزشکی غیر روحانی است، را احضار و زندانی نمود.

در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی نیز در پی دست دادن او با یک خانم در سفر به ایتالیا، برخی از وی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده و مشاور احمدی نژاد در امور روحانیون نیز خواستار محاکمه وی شده بود.
پیشتر نیز محمد خاتمی اجازه حضور در مراسم ازدواج نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و همچنین مراسم سالگرد خواهرش را نیافت. دادستان تهران امروز مشخص نکرد که در آن موارد نیز با تصمیم دادگاه ویژه روحانیت برای رییس جمهوری سالهای اصلاحات اعمال محدودیت شده بود یا خیر.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »