مسترکارت نیامده برگشت

زیتون- آدام کیل، سخنگوی مسترکارت گفت که این شرکت هیچ فعالیتی در ایران ندارد؛ زیرا «تحریم‌های بین‌المللی برای شرکت‌های آمریکایی همچنان برقرار است.»
سخنگوی این شرکت احتمال فعال شدن مسترکارت در ایران از طریق واسطه را نه تایید کرد و نه تکذیب و از توضیحات بیشتر در این رابطه خودداری کرد. download (2)
روز گذشته محمود واعظی، وزیر ارتباطات، گفته بود شرکت پست ایران «در چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل قراردادی را با یکی از شرکت‌های خارجی برای استفاده از مسترکارت منعقد کرده است.»
به گفته واعظی، این کارت های اعتباری به هر ارزی قابل تبدیل است: «شرکت پست با انعقاد قراردادی توانست موضوع توزیع کارت اعتباری بین‌الملل را با شرکت ویژن کارت ایرانیان با سقف اعتباری ۱۰ هزار دلار روزانه داشته باشد.»
حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران نیز در مورد کارت های ارئه شده توضیح داد این کارت‌ها که سه نوع طلایی، نقره‌ای و برنزی دارند از دیروز در ایران در دسترس قرار گرفته است.
فرایند های احراز هویت، ثبت نام، تایید و تحویل این کارت های اعتباری نیز به پست سپرده شده است.
بنا بر اعلام شرکت «ویژن کارت ایرانیان» مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح داخلی و بین المللی را کسب کرده و تنها شرکت داخلی مورد تایید از سوی مستر کارت جهانی می باشد.
گذشته از اما و اگر های ورود مستر کارت به ایران، مسئله «اعتباری» بودن این کارت ها نیز مطرح است. مسئولان ایرانی بر «اعتباری» بودن این کارت ها، معادل «کردیت کارت»، تاکید دارند. در حالی که شرکت پست ایران نمی تواند «اعتبار مالی بین المللی» برای دارندگان آنها باز کند. مستر کارت هایی که قرار است در اختیار ایرانیان قرار گیرد، درحقیقت کارت های بانکی هستند معادل «دبیت کارت» که تنها در صورت موجود بودن اعتبار در حساب قابل استفاده اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »