نماینده مشهد در مجلس: نمی شود در مشهد کنسرت برگزار کرد

علم الهدی: دولت به دنبال لائیک هاست

زیتون– نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یک روز پس از حمله به دولت برای پافشاری بر اجرای کنسرت در مشهد، در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی بر مواضع خود پافشاری کرد.
احمد علم‌الهدی به حسین اشتری گفت که «بحث ما، موضوع موسیقی و کنسرت نیست بلکه بحث حواشی به وجود آمده در کنسرت است.» IMG11273630
به گفته او اعتراض نه به صدور مجوز برای برگزاری کنسرت که حواشی امنیتی آن است.
علم الهدی همچنین به مصوبه اخیر دولت در خصوص سلب مسئولیت از نیروی انتظامی در مسئله کنسرت ها اعتراض کرد و گفت «نمی‌توان انتظار داشت نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی در چنین موضوعاتی دخالت نکند.
علم‌الهدی اضافه کرد: «دستگاه صادرکننده مجوز برای کنسرت باید این موضوع را جواب دهد که مجوز صادر شده، مجوز به چه چیزی است، وقتی حواشی ضد عفت، انتظامی و امنیتی به وجود می‌آید، دستگاه پیشگیری از جرم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.»
او با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم از منکرات شرعی جلوگیری شود، توضیح داد: «قصد آزار کسی را نداریم اما متأسفانه قصه جبهه لائیک در کشور یک غذای چرب و گرمی است که همه می‌خواهند آن را امتحان کنند؛ برخی دولتمردان تلاش کردند تا با جمع‌ کردن آنان پشت سرخود، حاشیه قدرت ایجاد کنند.»  او در ادامه گفت: «امروز نیز برخی فکر می‌کنند می‌توانند با استفاده از جریان لائیک، حاشیه قدرتی برای خود به وجود بیاورند در حالی‌ که این جریان پیرو شکم و شهوت است، به‌محض اینکه این خواست آنان در خطر بیفتد، در مقابل آنان نیز می‌ایستند.»
نماینده مشهد در مجلس نیز  امروز به حمایت از مواضع نماینده ولی فقیه در این استان برخاست. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مشهد و عضو هیئت رئیسه مجلس، روز شنبه ۲۳ مرداد، از وزیر ارشاد خواسته است که درباره نظر «فقها» در رابطه با برگزاری کنسرت در مشهد «تأمل کند.»
او تأکید کرده که شهرهای قم و مشهد با بقیه شهرهای ایران «تفاوت‌هایی دارند»، همان طور که «شرایط جمهوری اسلامی ایران با بقیه عالم متفاوت است.»
این عضو هیئت رییسه مجلس، دولت حسن روحانی را متهم کرده که در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی موفق نبوده و به همین دلیل در سال آخر خود با «ایجاد دعواهای فرهنگی» در پی «جذب مشارکت سیاسی برای انتخابات آینده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. “مصدق و شاه دو سر یک سقوط”نگاهی بی تعصب نشانگر آنست که دکترمصدق در مسایلی همچون بستن مجلس و مماشات با جانیان و آدمکشان مذهبی چون فداییان نواب صفوی خطا کرد ، که موجب گستاخی و میانداری خیابانی کودتا و اقدام بر علیه خود او نیز شد و تحمل اعمال مخرب و ضد ایرانی ی توده ایهای روسوفیل که اورا همکار و همدست پنهانی کودتاچیان برای نابودی توده ایها معرفی کردند، بسیار کاستی داشت .اما مهمتر اینکه مطلق بینی در شیطان انگاری انگلوساکسونها و عدم نسبی نگری و اشتباه محاسبه از مناسبات محتوم حاکم بر جهان در آنروزها ، موجب گشت تا با پیشنهاد اولیه ی کمپانی ی انگلیسی ، برای افزایش سهم کشورمان از فروش نفت که متضمن سودی واقع بینانه برای ملت ایران بود مخالفت کند و اجانب حاکم بر جهان دیکتاتورسالار آن دوران را به جستجوی چاره ای غیر از قرارداد و توافق با مصدق مجاب کند و برکناری او هدف شود .محمدرضا شاه اما ، احمدشاه ماب و بی پرنسیب ، جنتلمن احمدآبادی را که شیفته ی سعادت ملت و خواری روباه پیر بریتانیا بود ، با کالبدی رنجور به محکمه یفرمایشی کشانید تا با ساکسونهای مکار بتلافی ی کینه ای که از او بخاطر دیپورت اتباع انگلیسی و تحقیر ملکه ی هزاردامادشان داشتند همنوا گردد.از طرفی به هم آوایی با منبری ها نشیند که مصدق را بهایی یا بی دین خطاب کرده بودند و حالا اعلامیه ی حکومت کودتا و جاویدشاه و مرگ برمصدق را از رادیو میخواندند .شاه به اقتدای سفرای معظم یانکی برپا ایستاد و بر پتانسیل موجود عرفا و فضلای اهل درد و بابضاعت و سلیم النفس که محصول حریت و اعتدال و دمکراسی سالهای ۲۰ تا۳۲ و سلوک سیاسی اخلاق گرایانه ی خان رعیت پناه احمدآبادی بود به انکار نشست وگوش بر استخوانداران برکنار و مساوات طلب نیز ببست .از مرداد سی و دو به بعد و پس از محو هر آنکس که دستبوسی و تملق روا نمیداشت و از ناصحین مستقل و منصف بود و حرفی برای شنیدن داشت ، به مدد هیولای ساواک ، امیدها برای برآمدن امیرکبیری ثانی و یا ذکاءالملکی فاضل و حتی سیدضیایی قاطع ، پژمرده شد و در عوض با آریامهرخوانی و نظرکرده گی ابوالفضل و تبختر مضحک محمدرضا پهلوی بر پایمنبر مسجد سپه سالار تهران ، وقتی آخوند خزعلی یا فلسفی ، اورا فرمانده ی سپاه امام زمان میخواندند و مسعلت صحت مزاج یگانه شاهنشه شیعه جهان را میطلبیدند تا بدآن درفشانی رسید که خودش هم ، مدعی نظر کردگی خودش گشت و همه ی راههای صلاح به فنای اسفل افتاد .روسای جمهور یانکی هم عامدا با تملق او را خطاب میکردند تا سایه خدا ببیند خود را و موم دست و شیفته ی تملق باقی بماند .شاه شاهان همه امیدها را ناامید و نقش برآب گردانید و همه را مجاب کرد که او را تحمل هیچ ناصحی نیست وتنها ، عزل او به جبر ، چاره ی کارست .ماترک ما ملت از تقابل و تفارق محمدرضاشاه و دکتر محمد مصدق ، عقب افتادگی تمام وجه و تعیین کننده و تماشای عکس و مجسمه شاه و برپای شدن و سرود شاهنشه ما زنده بادا خواندن ، حتی قبل از هر سانس فیلم در سینماها و مجالس شد و رجعت به دوره ی رضاشاه .اقناع مردم به فضیلت حکومت مستبد و تک گو و اینکه بهترین روش حکومت گری همانا قدرقدرتی یکنفر و تمکین و اطاعت دیگران است و مرحمت اعلیحضرت {تنهاشاه شیعه و نظرکرده ی جهان به گفته ی خودش} بهرعایای ممالک محروسه ی ایران این شد که تنها نقش دستبوسی و تقدیر از شبانی اعلیحضرت را بیان کنند .منتخب ملت که بایستی نوکری ملت را ابراز کند به صلاح آمریکایی ها که اهدافشان با یک فرد بهتر تامین میگردد تا با جمع عقلا و اهل فن مورد حمایت وشارژ قرار گرفت ، شاه نیز ابلهانه خود را بر ایران مقدم پنداشت و بر آن تاکید و “خدا شاه میهن” را شعار و اولویت کرد. .چنان بود که از رضاخان مستبد و تک گو ، این توجیه و اقناع ، با اقدامات مثبت او در بنیان گذاری حکومت ملی ی ایران شروع شد و پس از او ، در دوره ی پسرش محمدرضا ، این استبداد به رای ، بسط بیشتری یافت تاما ملت ، به خوی رعیت مآب ، معتاد گشته و پس از پهلوی نیز ، با کنش معتادگونه ، تک گوی دیگری را فضیلت امامت دادیم و اختیار استبداد و به همان سیره ، کنون نیز مقدرات وطن به کف حاکم شایق به تملقاتسالوسان .فردا نیز معتاد این خواب آباد ، در پی جایگزین مستبد دیگر و نه تغییر مناسبت گله و شبان میرود .این فاجعه بارترین اقدام و میراثی ست که بر ما ملت تحت شبانی چون بختک رسوب کرده و حاکم است.مصدق و شاه کاراکتر کاریزما و باقی شدند اما وجوه جان پریششان کماکان باز تولید میشود همچون”شیطان نگری ی اجنبی ی مصدق” و “ملت را رعیت خواهی شاه”.اعتیاد به ناتوانی و عجز در فعالیت های جمعی و قوت و قدرت در فردیت و خودکامگی و خودشیفتگی ، در افعالو افکار فردفرد ما ایرانیان که اظهر من الشمس است مستند مبحث .حالیه ۲۸مرداد و طرفین سوژه ی نفت برفتند ، لاکن ملت خودکم بین پرورانده شده کماکان تنها به گزیدن چوپانی دگر راغبند و ترک اعتیاد به استبداد پذیری را نتوانستن .تنها اگر ترک اعتیاد [ به تنفر ، مطلق بینی و تکبر و توهم ]آموزه و عبرت ۲۸مرداد شود ، سوژه ی نفت و کودتا محل و ارزش اعتنا میابد ولاغیر جاده ی خاکی و خلط مبحث خواهد بود .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

نماینده مشهد در مجلس: نمی شود در مشهد کنسرت برگزار کرد

درآمد در یادداشت پیشین (منتشر شده در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۱ در زیتون) تحلیلی ارائه شد و وفق آن ادعا شد که مراجع دینی و علمای مذهبی شیعی در ایران به دلایلی نمی توانند در

ادامه »

بر اساس پژوهش‌های متعدد و تجربه زیسته مشترک همه ما، نظام آموزشی در دین‌دار‌کردن نسل جوان، شکست بزرگی خورده اما شما باز هم بدون

ادامه »

ظریفی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته بود «نه تنها بیزارم از این اسلامتون، بلکه بیزارم از اون یکی اسلامتون که می‌گید این اون نیست». نویسنده‌ی پیام به ظرافت تمام تفکیک میان «این» اسلام و «آن یکی» اسلام را، اگرچه نا-هم‌دلانه، یادآوری کرده است؛ بخشی از پروژه‌ی نواندیشان دینی را!

ادامه »