افزایش آمار طلاق؛ کاهش آمار ازدواج

زیتون- رییس سازمان ثبت احوال اعلام کرد که میزان طلاق در چهار ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲٫۲ درصد افزایش، و آمار ازدواج نیز به همین میزان کاهش یافته است.
به گفته او در استان‌های البرز، گیلان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و چهارمحال و بختیاری کمترین میزان ثبت طلاق ثبت شده است. 9138_453
علی‌اکبر محزون، مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، روز سه‌شنبه ،۱۲ مرداد، اعلام کرده بود که این سازمان از این پس آمار طلاق در کشور را اعلام نخواهد کرد.
این سیاست باعث اعتراض تعدادی از کارشناسان و نمایندگان مجلس شده بود. از جمله سهیلا جلودارزاده، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، که گفته بود «سازمان ثبت احوال به جای پاک کردن صورت مسئله، تحلیلی در مورد دلایل بروز طلاق و راهکار جلوگیری از آن به خانواده‌ها ارائه دهد.»
یک روز پس آن، سازمان ثبت احوال کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این سازمان همچنان «آمار انسانی سراسر کشور» را «در حیطه وظایف قانونی خود در دوره‌های زمانی تعیین شده اعلام و منتشر خواهد کرد.»
رییس سازمان ثبت احوال همچنین خبر داد که در چهارماهه امسال ۲۳۴ هزار و ۹۸۲ ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲٫۲ درصد کاهش داشته است.
به گفته درخشان نیا، استان‌های اردبیل، کردستان، خراسان شمالی دارای بیشترین و استان‌های تهران، سمنان و اصفهان دارای کمترین میزان ثبت ازدواج بوده‌اند.
وی اعلام کرد که میانگین سن ازدواج مردان ۲۸٫۷ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۴٫۱ سال بوده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. انشاء الله وقتی که اسرائیل را از صفحه روزگار محو کردیم و نظام استکباری را هم به زباله دانی تاریخ شوت فرمودیم امارها برعکس میشود ، چون اینها همه ناشی از ترفندهای دشمن است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »