اعلام ممنوعیت برگزاری کنسرت در حاشیه یک مراسم اعدام علنی

زیتون– دادستان مشهد اعلام کرد که با تصمیم دادگستری خراسان رضوی و تا زمان مشخص شدن «چارچوب برای برگزاری کنسرت هادر شورای فرهنگ عمومی استان، هیچ کنسرتی در این استان برگزار نخواهد شد.»
غلامعلی صادقی روز جمعه، در حاشیه یک مراسم اعدام علنی، به خبرگزاری ایسنا گفت که «گلایه‌های مختلفی »از سوی «حوزه علمیه و علما» درباره مشکلات «محتوا و اجرای کنسرت‌ها» و « نحوه حضور شرکت‌کنندگان» به دادستانی اعلام شده است. photo_2016-08-06_12-19-58
به گفته او «این گلایه‌ها قابل تایید است و تاکنون اتفاقات اخلاقی ناگواری در حین اجرا یا بعد از اجرای کنسرت‌ها رخ داده است.»
صادقی گفت که دادگستری استان خراسان رضوی پس از اعلام این «گلایه‌ها»تصمیم گرفته تا برای «پیشگیری» از «آسیب‌های موجود» و «اجراهای توام با مشکلات اخلاقی»، تا زمان «تعیین چارچوبی» برای برگزاری کنسرتها در شورای فرهنگ عمومی استان،فعلا کنسرت‌ها برگزار نشوند.
بنا بود روز جمعه کنسرت سالار عقیلی در سبزوار برگزار شود اما این کنسرت با حکم دادستان این شهر لغو شد. محمد علی‌آبادی، رییس اداره ارشاد سبزوار، از دادستانی خواسته تا دلایل لغو این کنسرت را اعلام کند.
با این حال دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت که موضوع عدم برگزاری کنسرت‌ تا تصمیم گیری در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، به دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل ارشاد و ادارات ارشاد شهرستان‌ها اعلام و از آنها خواسته شده تا از صدور مجوز و فروش بلیت برای کنسرتها خودداری کنند.
وی اضافه کرد:« اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها به هر دلیلی که خودشان می‌دانند ممنوعیت در اجرای کنسرت‌ها را رعایت نمی‌کنند و با فروش بلیت و اخذ پول از مردم توقعی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.»
پخش تصاویر از گفتگو از رسانه ملی در حالی که تصویر واضحی از اعدامی ها در پس زمینه قابل مشاهده بود، واکنش هایی در بین کاربران ایرانی فضای مجازی ایجاد کرده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »