محسن پهلوان مدیرعامل سابق «پدیده شاندیز» بازداشت شد

زیتون– سرانجام محسن پهلوان مدیرعامل سابق «پدیده شاندیز» با دستور مقام قضایی در مشهد بازداشت و به زندان منتقل شد.
سایت «تابناک» با اعلام این خبر نوشت:
محسن پهلوان مدیرعامل پیشین «پدیده شاندیز» روز گذشته پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد.
image
قاضی «غلامعلی صادقی» دادستان مرکز خراسان رضوی با تأیید این مطلب گفت: پس از آن که گزارش هایی از جرایم و تخلفات در شرکت «پدیده شاندیز» به دادسرای مشهد رسید، اقدامات قضایی در این باره صورت گرفت.

«پدیده» بیش از ۱۱۴ هزار سهامدار دارد و ظاهراً وضعیت سود و شرایط مالی این حجم عظیم از سرمایه که از مردم مطالبه شده، هنوز چندان مشخص نیست. در روزهای اخیر خبرهایی درباره ورود این شرکت به فرابورس منتشر شد که با تایید و تکذیب‌هایی همراه بود.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی بهمن ۱۳۹۴، اعلام کرد که بر اساس حسابرسی های انجام شده مجموع بدهی شرکت پدیده هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان است که این بدهی شامل حقوق سهامداران، حقوق دولتی، هزینه های صدور پروانه، مجوزها و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری، بدهی به تعاونی منحله میزان و پیمانکاران است.

وی با بیان اینکه تعداد سهامداران شرکت پدیده بیش از ۱۱۴ هزار نفر است، اظهار کرد: نیمی از این افراد شامل ۵۶ هزار و ۳۱۳ نفر حواله و برگه های تعهد دریافت کرده اند که می بایست از شهریور ماه پرداخت می شد اما این امر محقق نشده است. حدود ۳۰ هزار نفر از سهامداران باقی مانده هر یک کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال و بقیه نیز هر یک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال از این شرکت طلبکارند. مجموع طلب سهامداران این شرکت در دو بخش دارندگان برگه تعهد و دارندگان سهام به ۵۱ هزار میلیارد ریال می رسد.

استاندار خراسان رضوی در عین حال تاکید کرده بود که این شرکت برای اتمام پروژه های خود ۲۲ هزار میلیارد ریال نیز نیاز دارد.

هیات مدیره پدیده شاندیز نیز بر اساس دستور مقامات قضایی استان خراسان رضوی تغییر کرد و هم‌اکنون سیدمحسن شوشتری مدیرعاملی «پدیده شاندیز» را برعهده دارد اما مشخص نیست وضعیت سهام، سودها و بدهی‌های این مجموعه چگونه است. ابعاد پرونده پدیده شاندیز آنچنان وسیع است و می‌تواند بسترساز بحران باشد که این پرونده در اسفندماه سال گذشته در شورای امنیت ملی بررسی شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »