حدود ۴۰ نفر از مدیران حقوق غیرمتعارف دریافت کرده‌اند

زیتون– سخنگوی دولت امروز اعلام کرد که تنها حدود ۴۰ نفر از مدیران حقوق «غیرمتعارف» دریافت کرده‌اند.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، در نشست مطبوعاتی امروز خود گفت که «تنها ۳ درصد از مدیران که حدود ۴۰ نفر می‌شدند» حقوق «غیرمتعارف» دریافت می‌کردند. download
به گفته نوبخت برخی دستگاه‌ها بر اساس مصوبات دولت گذشته از قانون خدمات کشوری مستثنی شده بودند و «هر کاری توانستند برای افزایش حقوق خود انجام دادند.»
ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی، پیشتر گفته بود که «تنها سه درصد» از ۹۵۰ مدیری که پرونده آنها توسط دیوان محاسبات بررسی شده است، حقوقشان۴۰ میلیون و بیشتر بوده است. او در  گفتگویی با ایسنا تایید کرده بود که «۷۰ درصد» این مدیران تا ۲۰ میلیون و « ۲۷درصد» از ۲۰تا۳۰ میلیون، حقوق می‌گیرند.
معاون اول رییس جمهوری با ارائه گزارش کمیته ویژه بررسی «پرداخت‌های غیرمتعارف» اعلام کرده بود که مدیران دریافت‌کننده این حقوق‌ها استعفاء داده یا برکنار شده‌اند و «مازاد دریافتی» آنان به دولت «مسترد» شده است.
نوبخت همچنین در نشست مطبوعاتی امروز خود اعلام کرد که مصوب شده تمام مقامات سیاسی از جمله روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور، نواب رییس مجلس، وزرا، نمایندگان، شورای نگهبان، معاونان رییس جمهور و مقامات همتراز زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرند. همچنین مدیران کارخانجات و بنگاه ها سقف خالص پرداختی شان نباید از سقف ۳ برابر حقوق تعیین شده در ماده ۷۶ قانون مدیریت کشوری یعنی ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بیشتر باشد.
او در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره افزایش انتقاداتی که نسبت به دستیار ویژه رییس جمهور در امور اجرایی می‌شود، پاسخ داد عمده مباحثی هم که این روزها مطرح می‌کنند مربوط به بحث ادامه تحصیل حسین فریدون است. نوبخت در ادامه به موضوع غیبت چندروزه برادر رییس جمهوری پرداخت و گفت: «چند روزی برای همین مسئله تحصیلات در منظر عموم نبود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. مدیر ۳۰ میلیون حقوق میگیرد و معلم حداکثر دو میلیون و خط فقر هم سه و نیم میلیون !
    معلمی شغل انبیاست . “امام خمینی”

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »