وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داد

خشونت بی حساب دولت ترکیه در تصفیه کودتاگران

زیتون- ارتش ترکیه عصر یکشنبه در بیانیه ای کوتاه تاکید کرد، اقدام به کودتای گروهی در ارتش خنثی شده و پایان یافته است.
ستاد ارتش ترکیه در تارنمای رسمی خود این بیانیه را صادر کرد و رسانه های ترکیه با کد فوری آن را منتشر کردند.
تلویزیون TRT هم چنین اعلام کرد که سرهنگ علی یازیجی دستیار رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز به دلیل دست داشتن در کودتای نافرجام دستگیر شده است.
وزیر دادگستری ترکیه نیز روز یکشنبه اعلام کرد در ارتباط با کودتای نافرجام جمعه گذشته حدود ۶ هزار نفر دستگیر شده اند. download
به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، «بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه، امروز خبر داد که ژنرال بکر ارجان وان، فرمانده پایگاه هوایی اینجیرلیک نیز در میان آنها است.
خبرهای همچنین حاکی است که ده‌ها تن از ژنرال‌های ارتش ترکیه و دادستان‌های اصلی این کشور نیز در میان دستگیرشدگان هستند.
تاکنون ۳۴ ژنرال ارتش ترکیه بازداشت شده‌اند که در میان آنها افرادی چون «آدم حدودی»، فرمانده سپاه دوم ارتش و «اردال اوزتورک»، فرمانده سپاه سوم ارتش دیده می‌شوند.
همچنین طی عملیاتی در یک پادگان نظامی در شهر دنیزلی در غرب ترکیه، فرمانده این پادگان، «اوزخان اوزباکر»، به همراه ۵۱ نظامی دیگر دستگیر شدند.
سرکوب نیروهای مخالف رجب طیب اردوغان به ارتش محدود نشده و خبرها حاکی از صدور ۲۷۴۵ حکم جلب برای قضات و دادستان‌ها در شهرهای مختلف ترکیه است.
همزمان با انتشار خبر شکست کودتا در ترکیه، نگرانی از برخورد دولت مسلط با کودتاگران و استفاده این دولت از این موضوع برای پاکسازی وسیع به وجود آمده بود.
وزیر خارجه فرانسه اما اولین مقام رسمی بود که نسبت به این مسئله موضع گیری کرد. رادیو فردا خبر دد او ضمن هشدار به اردوغان در مورد سرکوب مخالفان پس از کودتای نافرجام اخیر استفاده کند، افزوده است که پس از این رویداد‌ها «اعتبار» ترکیه برای همراهی در مبارزه با داعش «محل سؤال» است.
در گفت‌وگو با شبکه ۳ تلویزیون فرانسه، ژان مارک ارو، با تأکید بر اینکه «ما خواهان اجرای درست قانون‌مداری در ترکیه هستیم»، به دولت ترکیه در مورد روند پاکسازی پس از کودتا هشدار داده است.
او تأکید کرده که رئیس‌جمهور ترکیه نباید از این رویداد به عنوان یک «چک سفید» برای سرکوب مخالفان استفاده کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزیر امور خارجه فرانسه هشدار داد

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »