سازمان امنیت آلمان: ایران درصدد خرید تجهیزات غیرقانونی هسته ای است

رئیس سازمان انرژی اتمی: توطئه ای جدید علیه ایران در جریان است

زیتون- رییس سازمان انرژی اتمی هم‌زمانی ادعاهای مرکل و اظهارات بان‌کی‌مون علیه ایران را حاکی از ایجاد توطئه‌ای جدید علیه کشور دانست و بر لزوم جلوگیری به‌هنگام از آن تاکید کرد.
صدراعظم آلمان روز گذشته گفته بود که ایران با بی‌اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم‌چنان در پی ساخت و گسترش موشک‌های میان‌برد است. B5620D20-C6A1-49F3-AE60-B1E48951F68E_w987_r1_s
مرکل مدعی شده بود که «در ایران رژیمی حاکم است که قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد. به همین دلیل اتخاذ تدابیر احتیاطی از سوی اروپا درست است.»
دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز در گزارشی محرمانه تاکید کرده بود که آزمایش‌های موشکی ایران با «روح سازنده» توافق هسته‌ای با شش قدرت جهانی (برجام) سازگار نیست، اما این برعهده شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
علی‌اکبر صالحی، رییس آژانس اتمی ایران امروز طی در گفتگو با واحد مرکزی خبر، این سخنان مرکل و بان کی مون را عجیب خواند.
او در این رابطه افزود که در ابتدا ادعا کردند ایران در تلاش برای خرید تجهیزات مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای است، امروز می گویند سازمان انرژی اتمی چنین خریدی نکرده بلکه بیشتر برای وزارت دفاع ایران بوده است.
صالحی هشدار داد که «احساس می‌کنم در حال زمینه‌چینی و پخت و پز علیه ما هستند و ما باید گوش به زنگ باشیم.» 602833_622
چندی قبل سازمان امنیت داخلی آلمان گفته بود که با وجود توافق اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی، جمهوری اسلامی در پی خرید فن‌آوری هسته‌ای به طور غیرقانونی در آلمان است؛ هرچند تنها حدود ۱۰ درصد تلاش‌هایش موفقیت‌آمیز بوده است.
معاون رییس‌جمهور در پاسخ به این ادعاها گفت به طور منطقی وقتی یک کانال خرید در برجام تعبیه کرده‌ایم دیگر ضرورتی ندارد که سازمان انرژی اتمی بخواهد دستگاهی را به طور غیرمستقیم از بازار سیاه خریداری کند که هم هزینه بیش‌تری دارد و هم خطر آلودگی احتمالی خواهد داشت.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سازمان امنیت آلمان: ایران درصدد خرید تجهیزات غیرقانونی هسته ای است

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »