یک نماینده مستقل مجلس دهم در گفتگو با زیتون؛

رویکرد ما همکاری و همیاری با دولت است


زیتون-فیروزه رمضان‌زاده: نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت رسمی خود را از هفتم خردادماه آغاز کردند. هر چند رفع مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی کشور بارها به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های مردم از نمایندگان این دوره از مجلس عنوان شده است اما حمید بنایی، نماینده مردم گناباد از استان خراسان رضوی در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت افتتاحیه مجلس دهم می‌گوید: «فرهنگ مهم تر از اقتصاد است… رویکرد مجلس دهم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاوم و تحقق فرهنگ اسلامی در همه جوانب است.»بنایی که می‌گوید نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا، خود را یک نماینده مستقل در کمیسیون عمران معرفی می‌کند و رویکرد مجلس دهم با دولت یازدهم را رویکردی تعاملی می‌داند.

مشروح گفتگو با حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم شورای اسلامی را در ادامه می خوانید:

آقای بنایی، مجلس دهم در آغاز فعالیت رسمی خود چه اولویت ها و برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است؟
رویکرد مجلس دهم رویکردی تعاملی با دولت است. امیدواریم انشالله بتوانیم دولت را حمایت بکنیم، یک سری از طرح ها و لوایح از قبل بوده اند، قرار است توسط نمایندگان مجلس بررسی شوند و در دستور کار قرار بگیرند، البته هنوز طرح و لوایح خاصی از طرف دولت به مجلس نیامده ولی انشالله بنای مجلس دهم در تعامل با دولت است.

نمایندگان خانه ملت در این دور از این مجلس بر کدام یک از مطالبات ضروری مردم تاکید خواهند داشت؟
رویکرد تعاملی مجلس براساس برداشت فرمایشات مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی خواهد بود، ایشان در پیام افتتاحیه مجلس بر بحث اقتصاد مقاوم، اقتصاد مقاومتی و بحث فرهنگ اسلامی تاکید داشتند، از سوی دیگر بحث اشتغال و رکود اقتصادی از دیگر مسائلی هستند که در دستور کار مجلس خواهند بود. انشالله بتوانیم در این زمینه به اقتصاد کمک کنیم. در حوزه اشتغال، دولت، در حال حاضر فعالیت های خوبی انجام داده و می دهد و انشالله دولت را حمایت می کنیم و انشالله نمایندگان مجلس دهم بتوانند بحث اشتغال را ساماندهی و حمایت کنند و بتوانند از رکود اقتصادی که تقریبا کم کم داریم خارج می شویم بیشتر خارج شویم و انشالله مردم بتوانند نفع این اقدامات را ببینند.

شما با اشاره به پیام آیت الله خامنه ای بربحث«فرهنگ اسلامی» تاکید کردید این بحث به صورت خاص در چه زمینه هایی اجرا خواهد شد؟
هنوز جمع بندی نشده اما تاکید رهبری در فرمایشاتی که داشتند مبتنی بر رویکرد و فرهنگ اسلامی است. فرهنگ مهم تر از اقتصاد است، به هر حال در درازمدت بیشتر جواب می دهد، ان شالله اگر فرهنگ ما درست شود اقتصاد ما هم درست می شود، باید در برنامه های آینده در کمیسیون هایی که شکل گرفته بتوانیم بحث فرهنگ اسلامی را در طرح هایی که دولت دارد پیاده کنیم تا ان شالله یک نتیجه خوبی از مجلس داشته باشیم.

آیا تمرکز و رویکرد مجلس در این زمینه به صورت خاص، فرهنگ سازی در نهادهای آموزشی، کتاب های درسی و بحث حجاب خواهد بود؟
در همه جوانب، تاکید ما بحث فرهنگ اسلامی در همه جوانب است، فرهنگ عمومی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، امیدواریم در مجلس بتوانیم یک فرهنگ اسلامی درست را نهادینه سازی کنیم با کمک دولت، چرا که رویکرد ما با همکاری و همیاری با دولت است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک نماینده مستقل مجلس دهم در گفتگو با زیتون؛

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »